اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان:

بیمه‎ها در بخش کشاورزی گلستان با جدیت ورود پیدا کنند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان ناکارایی بیمه‎ها را یک ضعف خواند و گفت: در بخش بیمه کشاورزی این ضعف بیشتر دیده می‌شود، با وجودی که 25 درصد ارزش افزوده از طریق کشاورزی استان حاصل می‎شود پیشنهاد داریم تا بیمه‎ها با جدیت در این بخش ورود پیدا کند.

بیمه‎ها در بخش کشاورزی گلستان با جدیت ورود پیدا کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا غلامی بعدازظهر امروز در جلسه مدیریت بحران استان گلستان پیشنهاد کرد: لازم است تنخواه‎هایی در اختیار استاندار قرار داده شود تا به محض بروز آسیب پاس شود چراکه این مهم می‎تواند ثبات برنامه را تضمین کند.

وی اظهار داشت: تنخواه می‎تواند متناسب با عملکردهای گذشته استان در اختیار استاندار قرار بگیرد.

غلامی با ابراز نگرانی از اینکه آسیب‎ها دو اثر نامطلوب بر زندگی مردم می‎گذارد خاطرنشان کرد: بروز آسیب، زندگی معیشتی مردم را دچار اختلال می‎کند و از طرفی ما نیز که می‎خواهیم سرعت عمل در کارها داشته باشیم برنامه‎ریزی استان دچار خدشه می‎شود.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان خواستار شد تا ماده 10 و 12 در این راستا پیش‎بینی شود تا برنامه‎ها مسیر خود را برای پیشرفت بهتر طی کنند.

بیمه در بخش کشاورزی ورود پیدا کند

غلامی ناکارایی بیمه‎ها را یک ضعف خواند و متذکر شد: به خصوص در بخش بیمه کشاورزی این ضعف بیشتر دیده می‎شود، با وجودی که در گلستان 25 درصد ارزش افزوده از طریق کشاورزی حاصل می‎شود پیشنهاد داریم تا بیمه در این راستا ورود پیدا کند.

وی اضافه کرد: اگر معتقد هستیم که 25 درصد درآمد استان از طریق کشاورزی است باید برخی بیمه‎ها اجباری شوند محصولاتی نظیر پنبه، سویا، گندم و دانه‎های روغنی در این راستا مورد توجه بیشتری واقع شود چراکه 90 درصد روغن‎های کشور وارداتی هستند.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با بیان اینکه بیمه درآمدی باید به تکمیلی تبدیل شود ابراز داشت: کشاورزان نباید با بروز حوادث دغدغه‎ای از بابت بیمه محصولات کشاورزی داشته باشند.

45 درصد بودجه در بخش‎های منابع طبیعی، کشاورزی، آب منطقه‎ای به ویژه آب‎بندان‎ها متمرکز می‎شود

غلامی با تاکید بر اینکه گلستان موضوع آبخیزداری را از اولویت‎های خویش قرار داده است خاطرنشان کرد: مجموع بودجه‎ای که در بخش‎های منابع طبیعی، کشاورزی، آب منطقه‎ای به ویژه آب‎بندان‎ها متمرکز می‎شود حدود 45 درصد بودجه است.

وی با بیان اینکه آسیب‎های احتمالی در بخش‎های مختلف گلستان شناسایی شده است متذکر شد: هر اعتباری که به استان سرازیر شود اولویت ما در این سه بخش خواهد بود.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان اظهار داشت: در سال‌جاری در گلستان برای آب‎بندان 10 میلیون مترمکعب اعتبار تخصیص پیدا کرد.

انتهای پیام/2307/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول