اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان‌رضوی خبر داد

پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در 11 استان کشور

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربری خراسان‌رضوی گفت: در 11 استان کشور برای نخستین‌بار در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشجو پذیرفته می‌شود.

پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در 11 استان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمد رضایی رکن‌آبادی عصر امروز در نشست خبری دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاه جامع علمی کاربردی در اتاق جلسات مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان‌رضوی اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی شناخته نشدن آنها در جامعه است و ذهنیت بدی نسبت به این دانشگاه توسط افراد به وجود آمده که دانشجویانی که در هیچ دانشگاهی پذیرفته نمی‌شوند به سمت دانشگاه علمی کاربردی روی می‌آورند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف بلندمدت دانشگاه علمی کاربردی ایجاد ارتباط میان بحث‌های نظری و عملی در صنعت و کشاورزی است و همچنین تلاش می‌کنیم با آگاهی‌بخشی به دانشجویان، آنها را نسبت به محیط کار و مشاغلی که پس از اتمام تحصیل به آنها روی می‌آورند، آشنا کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربری خراسان‌رضوی عنوان کرد: تنها 40درصد از دروسی که در دانشگاه علمی کاربردی تدریس می‌شود نظری هستند و مابقی دروس عملی هستند که در ارتباط با محیط کار و اشتغال افراد در رشته تحصیلی است.

رضایی بیان کرد: در بیستمین جشن سالگرد تاسیس دانشگاه علمی کاربردی با حضور وزرای مختلف، دستاوردهایی که از تاسیس این دانشگاه در جامعه به دست آمده ارائه شد.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی از مقطع کاردانی تا کارشناسی و در حال حاضر در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربری خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی با شناسایی مشکلات عرصه صنعت و کشاورزی و با ارائه پروپوزال مشخص از سوی کارشناسان حرفه‌ای که با پشتیبانی یک منبع مالی مشخص همراه است، در مقطع کارشناسی حرفه‌ای ارشد دانشجو می‌پذیرد و به دنبال آن در طول رشته تحصیلی به رفع آن مشکل و پروژه پرداخته می‌شود و دانشجو در صورتی فارغ‌التحصیل می‌شود که این پروژه را به اتمام برساند.

رضایی تاکید کرد: تمامی رشته‌هایی که در دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرند پروژه‌محور هستند و محور اصلی آنها رفع مشکلات عرصه‌های مختلف جامعه است.

وی تصریح کرد: به سبب مهارت‌افزایی در جامعه، رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه جامع علمی کاربردی برای نخستین‌بار در سایت سازمان سنجش کشور از 8 آذر ماه در 9 رشته در دو گروه خدمات اجتماعی و کشاورزی دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربری خراسان‌رضوی ادامه داد: در دوره‌های مهندسی فناوری کارشناسی ارشد نیز در 29 رشته در دو گروه صنعت و کشاورزی دانشجو می‌پذیرد.

رضایی خاطر نشان کرد: این دوره‌ها در 11 استان کشور برگزار می‌شود و آزمون آن در 11 اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود که یکی از متولیان برگزاری این آزمون دانشگاه فردوسی مشهد است.

انتهای پیام/70019/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول