اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عباس: کسی حق ندارد در اراضی اشغالی شهرک‌سازی کند

خبرگزاری فارس: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از موافقت مجمع عمومی سازمان ملل با ارتقای وضعیت فلسطین و در واکنش به طرح گسترش شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری، اعلام کرد کسی حق شهرک‌سازی در این اراضی را ندارد.

عباس: کسی حق ندارد در اراضی اشغالی شهرک‌سازی کند

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به طرح جدید اسرائیلی‌ها برای گسترش شهرک‌ها در کرانه باختری، گفت حالا حق فلسطینیان بر اراضی محدود به مرزهای سال 1967 در سازمان ملل تصویب شده و کسی حق شهرک‌سازی در این را ندارد.

عباس روز گذشته در جمع خبرنگاران فلسطینی حاضر شد و گفت فلسطین اکنون «کشوری اشغال‌شده» است. با این وجود وی اعلام کرد که هنوز آمادگی لازم برای شکایت در دادگاه کیفری بین‌المللی را ندارد.

رژیم‌صهیونیستی می‌خواهد 3هزار واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری و بیت‌المقدس بسازد. این تصمیم در حالی اعلام می‌شود که دو روز قبل مجمع عمومی سازمان ملل با ارتقای وضعیت فلسطین از «نهاد ناظر» به «کشور ناظر غیرعضو» موافقت کرد. با پذیرش این طرح در سازمان ملل، مرزهای 1967 برای فلسطینی‌ها به رسمیت شناخته شده و از اسرائیلی‌ها اکنون از لحاظ قوانین بین‌المللی نیز حق ادامه شهرک‌سازی در این اراضی را ندارند.

عباس در صحبت‌های دیروز خود در نیویورک از اسرائیلی‌ها خواست شهرک‌های خود در اراضی فلسطینی‌ها را تخلیه کنند. او همچنین اعلام کرد که در قبال تخلیه این شهرک‌ها، همچنین تشکیل کشور فلسطین با پایتختی بیت‌المقدس و همچنین حل موضوع پناهندگان، فلسطین به رسمیت شمردن اسرائیل را تضمین می‌کند. عباس مدعی شد که 57 کشور عربی و اسلام در صورت پذیرش این شروط، اسرائیل را به رسمیت شمرده و از این راه اسرائیل از انزوای کنونی نجات می‌یابد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هرچند اعلام کرد که حاضر است همین الان به میز مذاکرات سازش با اسرائیلی‌ها بازگردد، اما این امر را به پذیرش قطعنامه سازمان ملل منوط کرد. در قطعنامه مورد اشاره عباس، شهرک‌های صهیونیستی در اراضی فلسطینی‌ها غیرقانونی خوانده شده است.

محمود عباس با بیان این که اعمال فشار و زورآزمایی به نتایج دلخواه اسرائیل نمی‌انجامد، گفت: حالا توپ در زمین اسرائیل و آمریکا است.

به نوشته تایمز اسرائیل، محمود عباس فردا وارد رام‌الله می‌شود و قرار است در یک مراسم رسمی از وی استقبال شود.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول