اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خشم سازمان صهیونیست آمریکا از ارتقا جایگاه فلسطین در سازمان ملل

خبرگزاری فارس: سازمان صهیونیست آمریکا در پی ارتقاء جایگاه فلسطین در سازمان ملل بیانیه شدیدلحنی را منتشر و در آن سازمان ملل را متهم به «دیکتاتور زدگی» و فلسطین را «تروریست و عامل ناآرامی منطقه» خطاب کرد.

خشم سازمان صهیونیست آمریکا از ارتقا جایگاه فلسطین در سازمان ملل

به گزارش فارس، سازمان صهیونیست آمریکا (ZOA) یکی از سازمان‌های بزرگ صهیونیستی در جهان است که به عنوان یکی از لابی‌های قدرتمند عمل کرده و برای نیل به اهداف خود دولت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مختلف را تحت فشار می‌گذارد. این سازمان در پی ارتقاء جایگاه فلسطین در سازمان ملل بیانیه شدیدلحنی را منتشر و در آن سازمان ملل را متهم به «دیکتاتور زدگی» و فلسطین را «تروریست و عامل ناآرامی منطقه» خطاب کرد.

مرتون کلین رئیس سازمان صهیونیست آمریکا در این بیانیه ضمن ابراز خشم از ارتقاء جایگاه فلسطین در سازمان ملل ادعا کرد: «مجمع عمومی سازمان ملل با رأی به ارتقاء جایگاه فلسطین به عنوان ناظر غیرعضو، به دو رژیم فلسطینی که تروریسم را گسترش می‌دهند و هدفی جز نابودی یهودیان و اسرائیل ندارند، مشروعیت داده است. جهان چگونه می‌تواند ادعای مبارزه با تروریسم را داشته باشد، در حالیکه به این رژیم‌های تروریست لذت استقلال را اعطاء کرده است؟»

رئیس این سازمان بزرگ صهیونیستی، سازمان ملل را نهادی خواند که توسط دیکتاتورها مدیریت می شود و مدعی شد: «سازمان ملل سال‌هاست که توسط اکثریتی که زیر نفوذ دیکتاتورها و مستبدین هستند، مدیریت می شود و بارها از موارد نفرت انگیز حمایت کرده است. این سازمان همان نهادی است که ما را با بیانیه «صهیونیسم، نژاد پرستی است» بدنام کرد و اجازه صدور بیانیه‌های ضداسرائیلی، ضدآمریکایی و ضد دموکراتیک را صادر می‌کند و این در حالی است که لیبی را در شورای حقوق بشر خود می پذیرد و ایران را در کمیته حقوق زنان عضو می‌کند.»

وی افزود: «درست است این قطعنامه غیرالزام آور است اما فلسطینی‌ها آن را پیروزی قلمداد می کنند زیرا به هدف آنها کمک می کند. هدف واقعی در نابودی اسرائیل به عنوان یک دولت مستقل یهودی خلاصه می‌شود نه تشکیل صلح آمیز یک کشور فلسطینی در کنار اسرائیل.»

این گزارش با ارجاع به سخنان محمود عباس از سال 2010 تاکنون، آنها را در جهت نابودی رژیم صهیونیستی دانسته و نوشت: «مقامات ارشد تشکیلات خودگردان همواره به دنبال تشکیل یک دولت فلسطینی مستقل از یهودیان بوده‌اند، درحالیکه وجود اسرائیل به عنوان یک دولت یهودی را قبول ندارند. این در حالی است که این مقامات هیچ اقدامی در راستای تعهدات اسلو مبنی بر از بین بردن گروه‌های تروریستی و پایان دادن به نفرت و خشونت علیه اسرائیل در مدارس، رسانه‌ها و سخنرانی‌های خود نکردند. برعکس به تکریم از تروریست‌ها به عنوان «شهید» و نام گذاری خیابان‌ها و مدارس و.. به نام آنها پرداختند و به ندرت عملی در جهت پایان دادن به خشونت و برقراری صلح انجام دادند.» این بیانیه همچنین اظهار داشت که هدف فلسطین استقلال نیست بلکه ممانعت از استقلال یهودیان و نابودی اسرائیل است و ادعا کرد: «اثبات این امر آن است که هرگاه پیشنهاد استقلال فلسطین در کنار اسرائیل در سال‌های 1937، 1947، 2000 و 2008 مطرح شده، با عدم پذیرش از سوی آنها مواجه شده است.»

سازمان صهیونست آمریکا در ادامه موارد زیر را اهداف اصلی تشکیلات خود گردان دانست: «استقلال بدون تعهد به صلح با اسرائیل و بدون پایان دادن به مناقشه، تأکید سازمان ملل بر اینکه مناطقی مانند کرانه باختری، غزه و بیت المقدس شرقی به عنوان مناطق «تحت اشغال» پذیرفته شود نه مناطق «مورد مناقشه» و امکان درگیری با اسرائیل با توسل به ارگان‌های بین‌المللی».

این بیانیه اقدام سازمان ملل را گامی مؤثر در جهت تشکیل مرزهای یک «دولت تروریستی» دانسته و آن را مقدمه‌ای برای گسترش ناآرامی و خشونت در منطقه معرفی کرده و در آخر دولت آمریکا را ملزم دانست که در کمک‌های خود به فلسطین تجدید نظر کرده و سیاست‌های جدیدی را جایگزین آن کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول