اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سخنگوی صندوق بین‌المللی پول:

رأی سازمان ملل اثر مستقیمی بر عضویت فلسطین در صندوق بین‌المللی پول ندارد

خبرگزاری فارس: سخنگوی صندوق بین‌المللی پول در اظهاراتی اعلام کرد که رأی سازمان ملل در خصوص عضویت فلسطین، تأثیری بر عضویت آن در صندوق ندارد.

رأی سازمان ملل اثر مستقیمی بر عضویت فلسطین در صندوق بین‌المللی پول ندارد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «وفا عمرو» سخنگوی صندوق بین‌المللی پول روز گذشته طی نامه‌ای الکترونیکی اعلام کرد: «به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشور ناظر در سازمان ملل «تأثیر مستقیمی» بر عضویت آن در صندوق بین‌المللی پول نخواهد داشت.»

وی افزود: «تصمیم سازمان ملل متحد بر درخواست احتمالی برای عضویت فلسطین در صندوق بین‌المللی پول تأثیر مستقیمی ندارد.»

این سخنگو در ادامه با بیان این پیش‌شرط که صندوق بین‌المللی پول روندهای ویژه ‌خود را برای عضویت کشورها دارد، خاطرنشان کرد: «اکثر اعضا که در صندوق بین‌المللی پول حق رأی دارند، باید متقاضی عضویت در صندوق را به عنوان «یک کشور» را به رسمیت بشناسند.»

فلسطین روز پنجشنبه گذشته جایگاه کشور ناظر را در سازمان ملل به دست آورد که زمینه را برای عضویت آن به ویژه در آژانس‌های این سازمان و پیمان‌های بین‌المللی فراهم می‌کند.

آمریکا به عنوان نخستین سهام‌دار صندوق بین‌المللی پول که به ارتقاء فلسطین به جایگاه کشور ناظر در سازمان ملل رأی منفی داده، از بیش از 16 درصد حق‌رأی در شورای اداری این صندوق برخوردار است؛ این در حالیست که سهم کشورهای اروپایی از این حق رأی حدود یک سوم است.

روند عضویت در صندوق بین‌المللی پول به اینجا ختم نمی‌شود. تقاضای عضویت ابتدا در شورای اداری صندوق که 24 عضو دارد، بررسی می‌شود و سپس به شورای حکام که 188 کشور عضو در آن نماینده مستقیم دارند، ارجاع می‌شود.

کشور متقاضی عضویت در صندوق بین‌المللی پول در صورت تأیید شدن درخواست خود، باید مقررات لازم را برای عضویت کامل در صندوق اتخاذ کند.

سودان جنوبی که در ماه ژوئیه سال 2011 میلادی مستقل شد، آخرین کشوری است که در آوریل گذشته به عضویت صندوق بین‌المللی پول درآمد.

انتهای پیام/ر.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول