اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی و خدماتی مشهد:

41 هزار واحد تولیدی و خدماتی در مشهد فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی، تولیدی و خدماتی مشهد گفت: 41 هزار واحد تولیدی و خدماتی در مشهد دارای پروانه فعالیت هستند.

41 هزار واحد تولیدی و خدماتی در مشهد فعالیت می‌کنند

عبدالله افشاری‌صالح ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: وضعیت تولیدکنندگان صنفی با سایر تولیدکنندگان متفاوت است؛ تولیدکنندگان صنفی مایحتاج روزانه مردم را تولید می‌کنند و تولیدکنندگان صنعتی نیز با توجه به کار سفارشی که انجام می‌دهند فروش دارند.

رئیس مجمع امور صنفی، تولیدی و خدماتی مشهد افزود: تنها امور صنفی و تولیدی با مشکل رکود بازار مواجه نیستند و رکود بازار تمام اقشار را دربرگرفته است.

افشاری‌صالح خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولیدی، قیمت‌ها نیز افزایش یافته است در نتیجه مردم برای خرید کالای مورد نیاز خود اولویت تعیین می‌کنند که این امر سبب کاهش میزان فروش می‌شود.

وی در ارتباط با کالاهای چینی موجود در بازار گفت: کالاهای چینی از کیفیت کمتری نسبت به تولیدات داخلی برخوردارند چون مردم در قبال مبلغی که پرداخت می‌کنند به دنبال کالای با کیفیت بالا هستند و از اجناس چینی کمتر استقبال می‌کنند.

رئیس مجمع امور صنفی، تولیدی و خدماتی مشهد با اشاره به کاهش نرخ ارز و کاهش قیمت‌ها اظهار کرد: قیمت ارز حدود 20 روز است کاهش پیدا کرده؛ اما تولیدکننده، مواد اولیه خود را با نرخ ارز گذشته خریداری کرده و روند تولید کالا بیش از  20روز طول می‌کشد در نتیجه کاهش قیمت چندانی در کالاها به وجود نمی‌آید.

افشاری‌صالح یادآور شد: البته با کاهش قیمت ارز تولیدکنندگان به خاطر رقابت در بازار، کالای خود را با قیمت کمتری عرضه می‌کنند.

وی افزود: تداوم کاهش قیمت‌ها زمانی تامین می‌شود که بحث نهاده‌ها و امنیت روانی ادامه داشته باشد که این بزرگ‌ترین دغدغه تولیدکننده است.

رئیس مجمع امور صنفی، تولیدی و خدماتی مشهد در ارتباط با مشکلات تولیدکنندگان اظهار کرد: سرمایه در گردش برای تولیدکننده یک نیاز ضروری است که اگر برای تولیدکننده تامین شود و نهاده‌ها نیز با قیمت مناسب در اختیار او قرار بگیرد، علاوه بر بازاری آرام، توان صادراتی نیز داریم.

افشاری‌صالح با اشاره به تولیدات مشهد گفت: در بسته‌بندی زعفران مشهد حرف نخست را نه تنها در کشور بلکه در دنیا می‌زند و همچنین کفش، سراجان، کیف و بسیاری از کالاهای پیش‌نیاز صنعتی با کیفیت بسیار بالا در مشهد تولید می‌شود.

وی در ارتباط با واحدهای تولیدی و خدماتی شهر مشهد خاطر نشان کرد: 41 هزار واحد تولیدی و خدماتی دارای پروانه در مشهد وجود دارد که هر واحد به طور متوسط 3.5 نفر کارگر دارد و با درنظر گرفتن واحدهای تولیدی که اقدام به دریافت پروانه کرده‌اند حدود 150 هزار نفر اشتغال در مشهد ایجاد شده است.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول