اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه ملی اقیانوس‌شناسی خبر داد

رونمایی از نرم‌افزارهای اقیانوس‌شناسی/ ساخت شناور تحقیقاتی اقیانوس‌پیما

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه ملی اقیانوس‌شناسی از طراحی، ساخت و تجهیز شناور تحقیقاتی اقیانوس‌پیما خبر داد و گفت: تا پایان امسال چندین کتاب و نرم‌افزار اقیانوس‌شناسی در کشور رونمایی می‌شود.

رونمایی از نرم‌افزارهای اقیانوس‌شناسی/ ساخت شناور تحقیقاتی اقیانوس‌پیما

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، وحید چگینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: رونمایی از اطلس امواج دریاهای ایران، 20 نرم‌افزار تخصصی مدیریت داده‌های دریایی و کتاب‌هایی در خصوص اقیانوس‌شناسی خلیج فارس و دریای عمان و دریای خزر از جمله طرح‌ و کتاب‌هایی است که تا قبل از بهار از آنها رونمایی می‌شود.

وی از طراحی، ساخت و تجهیز شناور تحقیقاتی اقیانوس‌پیما تا خردادماه 92 خبر داد و افزود: این شناور که به همت متخصصان کشورمان در حال ساخت است و به امکانات پیشرفته تحقیقاتی مجهز است، قادر خواهد بود ماموریت‌های تحقیقاتی در دریا و اقیانوس‌ها را انجام دهد.

رئیس موسسه ملی اقیانوس‌شناسی در ادامه به بازگشت و گشت تحقیقاتی اقیانوس‎شناسی پس از انجام ماموریت 17 روزه اشاره کرد و افزود: این کشتی که امروز در اسکله منطقه دوم نیروی دریایی بوشهر پهلو گرفت علیرغم طوفانی بودن دریا توانست ماموریت خود را به نحو احسن انجام دهد و داده‌های مختلفی دریافت کند.

چگینی عنوان کرد: در این مرحله از گشت تحقیقاتی، مطالعات اقیانوس‌شناسی در حوزه فیزیک دریا، شیمی دریا، زیست شناسی و زمین شناسی دریا در نیمه شرقی خلیج فارس در محدوده تنگه هرمز تا بندر دیر با موفقیت انجام شد.

این مسئول متذکر شد: در یک سال برگزاری گشت تحقیقاتی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، چهار، پنج مرحله داده‌برداری و مطالعه در این محدوده انجام می‌شود.

نخستین کشتی تحقیقات اقیانوس‌شناسی امروز در اسکله منطقه دوم نیروی دریایی ارتش در بوشهر پهلو گرفت و مورد استقبال فرماندهان این نیرو قرار گرفت.

انتهای پیام/66006/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول