اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسمی

پیرغلامان اندیمشک تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور مسئولان محلی پیرغلامان شهرستان اندیمشک تجلیل شدند و از زحمات آنها در راستای خدمت به اهل‌بیت (ع) قدردانی شد.

پیرغلامان اندیمشک تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اندیمشک، پیش از ظهر امروز در مراسمی که به منظور تجلیل از پیرغلامان شهرستان برگزار شد نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مداحی توفیقی بزرگ است و باید مداحان جایگاه رفیع خود را قدر دانسته و در حفظ آن کوشا باشند.

صید عیسی دارایی خاطر نشان کرد: پیرغلامان دارای جایگاهی رفیع‌تر از سایر مردم هستند زیرا عمر خود را در راستای عرض ارادت به ساحت اهل‌بیت(ع) صرف کرده‌اند و به این دلیل باید از آنها تجلیل شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های متولی در راستای گرامیداشت جایگاه این افراد کوشا باشند، افزود: باید به نحوی از این افراد تجلیل شود که مردم به صورت خودجوش در این زمینه اقدام کنند.

منتخب مردم اندیمشک در مجلس نهم خاطر نشان کرد: مداح باید مزین به اخلاق حسنه، رفتاری مبتنی بر اسلام و عرف اسلامی باشد چرا که مداحان الگوی جامعه و نسل جوان هستند.

دارایی افزود: آگاهی به معارف دینی، مناقب اهل‌بیت و اسلام از دیگر مسائلی است که باید مداحان به آن مجهز باشند و دستگاه‌های متولی فرهنگ وظایف سنگینی در این خصوص بر عهده دارند.

وی تاکید کرد: مداحان باید در انتخاب اشعار، سبک مداحی و شیوه فعالیت در این زمینه دقت داشته باشند تا با فعالیت خود باعث ارتقای سطح فرهنگی و بصیرت جامعه نسبت به اهل‌بیت عصمت و طهارت شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان اندیمشک از فعال‌ترین شهرستان‌های استان در امور مذهبی است و به این دلیل همه ساله مراسم تجلیل از مداحان و پیرغلامان این شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/72006/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول