اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری

750 فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری ایجاد شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از ایجاد 750 فرصت شغلی جدید در سال جاری خبر داد.

750 فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری ایجاد شد

مژگان ریاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در سال‌جاری تعهد اشتغال این اداره کل 2 هزار و 200 نفر بوده که از این میزان 2 هزار نفر آن سهم حوزه صنایع دستی و 200 نفر آن سهم حوزه گردشگری و فرهنگی این اداره کل بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری تاکنون 750 نفر از تعهد اشتغال این اداره کل در سامانه ملی رصد به ثبت رسیده است.

ریاحی با بیان اینکه به صورت میانگین برای ایجاد اشتغال تعهد شده از سوی این اداره‌کل 6 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، گفت: تاکنون 2 میلیارد تومان آن از محل اعتبارات مشاغل خانگی تامین شده و مابقی آن نیز از صندوق مهر امام رضا تامین می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه صنایع دستی نسخه نجات بخش کشورهایی با اقتصاد تک قطبی است، افزود: صنایع دستی نسخه نجات بخش کشورهای با اقتصاد تک قطبی و راهکار حل مشکل بیکاری فصلی در کشورهای دنیا و بخصوص در ایران است.

وی با اشاره به اینکه دنیا به ویژه ایران با مشکل بیکاری فصلی مواجه است، گفت: کشورهای با اقتصاد تک قطبی به ویژه اقتصاد مبتنی بر کشاورزی با بیکاری فصلی مواجه هستند که این موضوع باعث مهاجرت روستائیان به شهرها و ایجاد مشاغل کاذب می‌شود که در این راستا توجه به بخش صنایع دستی می‌تواند از بیکار شدن افراد جویای شغل و در نتیجه کاهش مشکلات اجتماعی تاثیرگذار باشد.

ریاحی با بیان اینکه گسترش خدمات زیرساختی مانند آب، برق، گاز و جاده آسفالته به مناطق روستایی اگر با درآمدزایی مواجه نباشد برای روستائیان مثمر ثمر نیست، اذعان داشت: در این راستا توجه به بخش صنایع دستی تاثیر بسزایی در درآمدزایی خانواده‌های روستایی، ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، ثبات اقتصادی و خصوصا رفع مشکل بیکاری فصلی دارد.

انتهای پیام/68005/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول