اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل:

جان باختن 845 نفر در حوادث غیر مترقبه اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: از سال 74 تا شش ماه اول امسال بر اثر وقوع حوادث غیر مترقبه در استان اردبیل 845 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

جان باختن 845 نفر در حوادث غیر مترقبه اردبیل

علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با بیان اینکه از سال 74 تا شش ماه اول امسال بر اثر وقوع حوادث غیر مترقبه در استان اردبیل 845 نفر جان خود را از دست داده‌اند، اظهار داشت: با وقوع حوادث مختلف در این مدت بیش از یک هزار و 925 میلیارد تومان خسارت به حوزه‌های مختلف کشاورزی، مسکونی، دامی و تاسیسات شهری و روستایی وارد شده که بخشی از آنها نیز با کمک دولت جبران شده است.

وی با اعلام اینکه در هشت ماه امسال بر اثر وقوع حوادث غیر مترقبه چهار نفر جان خود را در این استان از دست داده‌اند، افزود: در همین مدت بیش از 50 میلیارد تومان خسارت به حوزه‌های مختلف وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل در ادامه از وارد آمدن 210 میلیارد تومان خسارت در سال زراعی گذشته به بخش کشاورزی استان اردبیل خبر داد.

این مسئول تصریح کرد: بیشترین خسارات در سال‌های اخیر متوجه بخش کشاورزی بوده که بخش زراعت، باغ و دام به ترتیب در این بین نیز در اولویت جبران خسارت بودند.

اسلامی بیان داشت: 41 درصد حوادث رخ داده در 17 سال گذشته از ناحیه سیل بوده که علاوه بر وارد آمدن خساراتی به تاسیسات و مجموعه‌های خدمات شهری، بیشترین خسارات را به مزارع کشاورزی و باغات وارد کرده است.

وی اضافه کرد: بعد از سیل خشکسالی با 16 درصد در ردیف دوم رخدادهای طبیعی استان اردبیل است و به دنبال آن در بخش کشاورزی وقوع توفان و تگرگ خسارات هنگفتی را به زارعان و دامداران ما وارد کرده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل بیان کرد: تنها پنج درصد خسارات وارد شده به بخش کشاورزی در سال‌های اخیر مربوط به سرمازدگی بوده که در کنار آن تگرگ و رعد و برق نیز خساراتی را به دنبال داشته است.

اسلامی در پایان سخنان خود با بیان اینکه استان اردبیل جزو شش استان برتر کشور در وارد آمدن خسارات از ناحیه حوادث غیر مترقبه بوده است، افزود: اردبیل جزو 10 استان حادثه‌خیز کشور است که در طی سال صدها مورد زلزله، سیل و توفان و بوران به آن خسارت واقعی وارد می‌کند که ضرورت دارد در این زمینه توسعه بیمه محصولات کشاورزی در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول