اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

بهره‌برداری 40 طرح ماندگار گیلان تا سال 92

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از بهره‌برداری 40 طرح ماندگار استان با سرمایه‌گذاری 60 هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 34 هزار نفر تا خردادماه سال 92 خبر داد.

بهره‌برداری 40 طرح ماندگار گیلان تا سال 92

به گزارش خبرگزاری فارس از زیباکنار، کیهان هاشم‌نیا در کنگره ملی بزرگداشت میرزا کوچک جنگلی اظهار کرد: گیلان سرزمین میران و میرزایان عشق و دلدادگی بوده و میرزا کوچک یکی از فرزندان برومند گیله‌مردان و گیله زنان این دیار است.

وی با اشاره به اینکه روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی ادامه دهنده راه امام حسین (ع) است، افزود: میرزا، ملکوت سربداری را از کربلا گرفت اما به تملک شهید املاکی‌ها در آورد، سیرت خوش رسولش را برای شهید خوش‌سیرت‌ها میراث گذاشت، بوی بوستان بهشت را به شهید بوستانی‌ها خلعت داد، راه جنات نعیم را بر جنیدی‌ها هموار کرد و نور نصرت ولی را در سپهر سیاست به ودیعه گذاشت تا از نورانی و انصاری شهید امانت بگیریم.

وی میرزا کوچک را شیخ‌الشهدای گیلان نامید و تصریح کرد: امروز پس از گذشت 25 سال از پایان جنگ تحمیلی با وجود اینکه جمعیت کشور حدود دو برابر شده است، اما اکنون نیز وقتی از کنار هر پنج خانه می‌گذریم از کنار دو خانواده ایثارگر گذشته‌ایم و از کنار هر 12 نفر فرد ذکور که می‌گذریم از کنار یک ایثارگر عبور کرده‌ایم.

استاندار گیلان ظرفیت فرهنگی و سیاسی میرزا را دارای وسعت دانست و گفت: این امر می‌تواند الگوی جوان امروز و فردا باشد که ما از آن بهره وافی و کافی نگرفته‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه شاهد هفتمین سفر رئیس جمهور به گیلان هستیم، ادامه داد: در این سفرها بالغ بر 4 هزار و 500 پروژه تعریف و اجرایی شده که به ازای هر روز سه پروژه ملی است و اگر به اینها پروژه‌های استان را اضافه کنیم هر روز دولت 6 پروژه را در استان اجرایی کرده که به ازای هر روز کاری هشت پروژه یعنی هر سه ساعت یک پروژه در گیلان اجرایی شده است.

هاشم‌نیا با اشاره به خدمات دولت در بخش مسکن اضافه کرد: تا سال 85 تمام دولت‌ها 4 هزار واحد مسکونی در گیلان ساخته‌اند و دولت نهم و دهم برای 100 هزار واحد برنامه‌ریزی کرده که 65 هزار واحد اجرایی شده است.

وی ادامه داد: 16 هزار واحد واگذار شده و 10 هزار واحد نیز آماده بهره‌‌برداری است و تا پایان سال جاری 18 هزار واحد و تا خردادماه سال آینده تمام 65 هزار پروژه به اتمام می‌رسند.

به گفته این مسئول، دولت 16 برابر تمام دولت‌ها در گیلان مسکن می‌سازد و به این ترتیب تعداد واحدهای مسکونی استان با تعداد خانوار برابر می‌شود.

هاشم‌نیا افزود: گیلان در سال 85، 100 هزار تن ظرفیت تولید محصولات فولادی (خام و نورد) داشت که اکنون به 3.2 میلیون تن رسیده است و تا پایان امسال قادر به تولید 4.3 میلیون تن خواهیم بود که این نشانه ایجاد ظرفیت تولید 8 درصد کل تولید کشور است.

وی درباره طرح مهر ماندگار گیلان خاطرنشان کرد: 40 طرح مهر ماندگار با مبلغ 37 هزار میلیارد ریال و 600 میلیون یورو (20 هزار میلیارد ریال) در مجموع بالغ بر حدود 60 هزار میلیارد ریال با اشتغال‌زایی 34 هزار نفر تا پایان خردادماه سال آینده به اتمام می‌رسند.

استاندار گیلان، راه‌آهن رشت‌ـ قزوین، تکمیل آزاد‌راه قزوین - رشت، نخستین سد مخزنی استان پس از انقلاب، سه کارخانه ذوب‌آهن و فولاد، یک کارخانه سیمان و شش بیمارستان را از جمله پروژه‌های مهرماندگار نام برد و یادآور شد: علاوه بر این طرح‌های مهر ماندگار 40 پروژه صنعتی دیگر نیز تا خردادماه سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: تاکنون 3 طرح از مهر ماندگار به بهره‌برداری رسیده است و 6 طرح بزرگ با 6 هزار و 500 میلیارد ریال و 39 میلیون دلار آماده بهره‌برداری است و حداقل هشت طرح دیگر نیز در 30 روز آینده با سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد ریال و 41 میلیون دلار به بهره‌برداری می‌رسند.

هاشم‌نیا افزایش تولید ناخالص ملی از 2 به 2.34 درصد را حاصل تلاش دولت نهم و دهم در گیلان نامید.

انتهای پیام/84001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول