اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قدردانی ویژه ائمه جمعه استان زنجان از رسانه ملی؛

اقدام رسانه ملی تعظیم شعائر دینی و اعتقادی است

خبرگزاری فارس: ائمه جمعه استان زنجان ضمن قدردانی از صدا و سیما به دلیل پوشش مناسب و بی‌سابقه عزاداری‌های مردم استان، اقدام رسانه ملی را تعظیم شعائر دینی و اعتقادی برشمرد.

اقدام رسانه ملی تعظیم شعائر دینی و اعتقادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پوشش مناسب و بی‌سابقه عزاداری‌های مردم استان در رسانه ملی و پخش آن  توسط 14 شبکه برای داخل و خارج کشور موجب شد تا مسئولان و ائمه جمعه استان از این اقدام رسانه ملی تقدیر و آن را قابل تقدیر قلمداد کنند.

گفتنی است، مراسم عزاداری دستجات عزاداری استان زنجان به مدت یک‌هزار و 962 دقیقه از صدا و سیمای مرکز زنجان و 14 شبکه به صورت زنده برای علاقمندان به عزاداری پخش شد.

بر این اساس مراسم عزاداری هشتم محرم (حسینیه اعظم) به مدت 422 دقیقه، مراسم عزاداری (زینبیه اعظم) به مدت 385 دقیقه، مراسم عزاداری فاطمیون به مدت 20 دقیقه، مراسم عزاداری مکتب‌الزهرا(س) به مدت یک ساعت و 41 دقیقه و مراسم عزاداری مسجد احمدیه به مدت 50 دقیقه از شبکه‌های الکوثر، قرآن، شبکه یک، 2، 3، خبر، مستند، سحر 2، تهران، شما، پرس.تی.وی، جام جم یک و 2 و شبکه اشراق پخش شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به تلاش شبانه‌‌روزی رسانه استانی در دهه ماه محرم گفت: نخستین بار که عزاداری زنجانی‌ها رسانه‌ای و برای سایر استان‌ها این عزاداری مردم الگو شد، در دوره مدیریت مهندس ضرغامی اتفاق افتاده که جای تقدیر دارد. 

آیت‌الله شیخ علی خاتمی پوشش این عزاداری‌ها توسط رسانه استانی را بی‌سابقه دانست و اظهار داشت: اینگونه اقدامات نتیجه برنامه‌ریزی، همدلی، همفکری و همراهی مسئولان و کارکنان رسانه استانی و ملی و مدیریت با کفایت مهندس ضرغامی در راستای تعظیم شعائر دینی و اعتقادی است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر کارکنان مرکز زنجان میهمانان دیگری هم از سازمان برای پوشش عزاداری مردم زنجان زحمت کشیدند، بیان کرد: این اقدام رسانه استانی و میهمانان خارج از استان یک نوع فرهنگ‌سازی بود، که اجر این تلاشگران با امام حسین(ع) است.

امام جمعه زنجان حضور حماسی و بی‌شمار مردم استان در عزاداری روزهای هشتم و یازدهم محرم را نشان از عشق و ارادت مردم به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دانست و یادآور شد: تلاش شبانه‌روزی مدیران و کارکنان صدا و سیمای مرکز زنجان با تمام توان و قدرت موجب شد تا این نوع عزاداری سنتی مردم زنجان الگویی برای تمام کشور شود.

*امام جمعه ابهر نیز گفت: سازمان صدا و سیما در ایام محرم انصافاً تبدیل به یک دانشگاه شده بود و توانست نقش دینی خود را به خوبی ایفا کند.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی افزود: پخش عزاداری‌های مردم استان در شبکه‌های ملی و فراملی زیبایی خلق حماسه حسینی را دو چندان کرد.

وی از پوشش رسانه‌ای عزاداری‌های مردم استان در شبکه اشراق تقدیر کرد و گفت: این تصاویر زیبا عشق به حضرت اباعبدالله الحسین مردم استان را به شایستگی نشان ‌داد.

*حجت‌الاسلام محمد صادقی‌پور، امام جمعه آب‌بر نیز از تلاش کارکنان صدا و سیمای مرکز زنجان برای پوشش عزاداری‌های مردم استان در ایام محرم قدردانی کرد.

*حجت‌الاسلام علی طالبی، خطیب جمعه صایین‌قلعه نیز از همه دست‌اندرکاران صدا و سیمای مرکز زنجان در پخش مراسم باشکوه عزاداری‌های سرور و سالار شهیدان قدردانی کرد.

*حجت‌الاسلام سعید مرادپور، امام جمعه زرین‌رود نیز ضمن تقدیر از حضور مردم و ایفای تجلی عزای حسینی از مرکز صدا و سیمای استان با پخش برنامه‌های عزاداری حسینی قدردانی کرد و گفت: در این ایام شبکه اشراق توانست عزاداری در روستاها را نیز به تصویر بکشد.

*امام جمعه خرم‌دره از حضور باشکوه مردم و هیئت‌های مذهبی به ویژه صدا و سیما در پوشش تصویری مراسم عزاداری قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام محمود نورپور گفت: امسال صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و مرکز زنجان مراسم عزاداری را بسیار عالی منعکس کرد و ما هر روز شاهد پخش مراسم عزاداری از اقصی نقاط کشور و استان بودیم.

*امام جمعه شهر گرماب نیز از صدا و سیما در انعکاس مطلوب مراسم عزاداری مردم استان و شهرهای تابعه قدردانی کرد.

*امام جمعه زرین‌آباد هم با قدردانی از پوشش بسیار خوب عزاداری مردم استان زنجان در ایام محرم توسط صدا و سیمای مرکز زنجان، آن را برای تقویت فرهنگ عاشورایی در استان مهم ارزیابی کرد.

انتهای پیام/2308/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول