اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه داراب:

نماینده مجلس باید استقلال‌خواه و بیگانه‌ستیز باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه داراب گفت: نماینده مردم در مجلس باید استقلال‌خواه و بیگانه‌ستیز باشد و آیت‌الله مدرس این‌گونه بود.

نماینده مجلس باید استقلال‌خواه و بیگانه‌ستیز باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، حجت‌الاسلام رضا صادقی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: صدا و سیما عزاداری‌های سنتی و صحیح مردم را  در دهه نخست محرم به خوبی پوشش داد.

وی ادامه داد: صدا و سیمای فارس با پخش عزاداری‌های سنتی و شلوغ، مردم را هدایت کرد که چگونه باید به صورت صحیح عزاداری و از خرافات دوری کنند.

نماینده ولی فقیه در داراب با بیان اینکه عزاداری‌های شلوغ و منظم به وحدت و همدلی مردم کمک می‌کند خاطرنشان کرد: مسئولان و هیئت‌های مذهبی شهر داراب باید در سال آینده در یک مکان ویژه به صورت متحد و یکجا عزاداری کنند.

صادقی در قسمت دیگری از سخنان خود با تسلیت سالروز شهادت آیت‌الله مدرس گفت: یک نماینده مدرس‌گونه باید پاسدار حریم اسلام  و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی و ملت ایران باشد.

امام جمعه داراب امانت‌داری، پرهیز از تجمل‌گرایی، استقلال‌خواهی و بیگانه‌ستیزی را از ویژگی‌های یک نماینده خوب مردم در مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: صداقت در رفتار و گفتار، شجاعت و شهامت از دیگر خصوصیات نماینده مدرس‌گونه است.

وی تصریح کرد: آیت‌الله مدرس نمونه بارزی از یک نماینده محبوب و مردمی است که با داشتن تمام این ویژگی‌ها همدرد مردم بود و با دغدغه‌ها و مشکلات آنها آشنایی کامل داشت.

فرماندار داراب نیز در سخنانی پیش از خطبه‌های‌ نماز جمعه داراب با اشاره به قیام عاشورا ابراز داشت: جهل و غفلت، تعصب کورکورانه، حب دنیا، پول‌پرستی و بی‌بصیرتی مردم در زمان امام حسین موجب شد تا حادثه عاشورا اتفاق افتد.

کرامت قاسمی ادامه داد: مهمترین پیام عاشورا این است که در هر شرایطی باید بدانیم در جبهه حق ایستاده‌ایم یا باطل، که این مهم، نیاز به بصیرت دارد.

وی با بیان اینکه شاخص حق در هر زمان و مکانی اولیای دین بوده‌اند افزود: امروز در ایران معیار حق ولی خدا و نایب امام زمان بوده و حق بیشتراز هر زمان دیگری نمایان است.

عالی‌ترین مقام سیاسی داراب خاطرنشان کرد: کسانی که کلام و پیام رهبری را درک کرده و آویزه گوش خود قرار داده‌اند از راه دین و انقلاب اسلامی منحرف نشده و نمی‌شوند.

قاسمی ادامه داد: فتنه 88 نشان داد کسانی که رهبری را به طور کامل نشناخته‌اند به بیراهه رفته و آحاد مردم که پشت سر ولایت فقیه حرکت کرده و از عاشورا درس گرفته‌اند در راه اسلام و انقلاب باقی ماندند.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشکلات شهرستان داراب یک‌شبه ایجاد نشده و یک‌شبه نیز حل نمی‌شود، بیان کرد: حل مشکلات تنها با همدلی و تلاش مردم و مسئولان امکان‌پذیر است.

فرماندار داراب ابراز داشت: مسئولیت ما در شرایط کنونی سنگین است و باید با خدمت صادقانه و بی‌منت در سایه همکاری و همراهی مردم در راستای رفع مشکلات تلاش کنیم.

قاسمی در ادامه گفت: خدمت به مردم انقلابی و ولایت‌مدار داراب که مهد پرورش بزرگانی مانند آیت‌الله نسابه بوده، توفیق بزرگی محسوب می‌شود که خداوند نصیب مسئولان این شهرستان کرده است.

انتهای پیام/2448/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول