اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان:

سهم بهداشت در بخش کشاورزی بیشتر شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: باید سهم بهداشت در بخش کشاورزی بیشتر شود تا بتوان به سلامت جامعه کمک کرد.

سهم بهداشت در بخش کشاورزی بیشتر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رضا عامری در حاشیه سومین جلسه انجمن علمی کشاورزی و منابع طبیعی بسیج مهندسین که در اداره کل دامپزشکی استان سمنان برگزار شد، در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بخش کشاورزی باید رشد همه‏جانبه داشته باشد و آموزش و ترویج نیز باید فعال شود؛ برای مثال، در کشور ژاپن آموزش یک نوع سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و تاکنون سرمایه‌گذاری موفقی هم بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان افزود:‌ یکی از مشکلات اساسی این است که برنامه‌ریزی‌ها به صورت جامع نیست؛ از این رو، بهتر آن است برنامه به صورت متمرکز نوشته شود.

عامری اظهار داشت: این اداره کل به صنعت طیور توجه زیادی دارد؛ اما صنعت طیور وابسته به ذرت، سویا و پودر ماهی است و وابستگی به این موضوعات به این بخش آسیب می‏رساند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تأکید کرد: برای غلبه بر این امر باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که در استان‌های پربارش کشور که بخش کشاورزی در آنها فعال است، بتوانیم ذرت و سویا را تامین کنیم و در استان‌های دارای اقلیم خشک به پرورش دام نوین و تولید در بخش‌های صنعتی بپردازیم.

عامری با بیان اینکه دامداران مشمول بیمه اجباری شده‌اند و اگر به دامدار خسارتی وارد شود، بیمه آن را تا حدودی جبران می‌کند، افزود: باید سهم بهداشت در بخش کشاورزی نیز بیشتر شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از دامداران تعریف درستی از واژه قرنطینه ندارند، در حالی که قرنطینه رعایت نکات ساده بهداشتی در تمام محیط است و اگر این عوامل رعایت نشود، سبب تهدید سلامت عمومی جامعه و شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ادامه داد: خودسرانه مصرف کردن داروها برای طیور و استفاده بی‌رویه از آن نیز می‌تواند باعث به وجود آمدن بیماری‌ها شود.

انتهای پیام/2249/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول