اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت داشتن اسناد مالکیت کلی

اراضی کشاورزی و املاک فاقد سند سنددار می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی از سنددار شدن اراضی کشاورزی و املاک فاقد سند در صورت داشتن اسناد مالکیت کلی در استان خبر داد.

اراضی کشاورزی و املاک فاقد سند سنددار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد ناصر دالوندی بعد‌از‌ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس قانون، تعیین تکلیف اراضی و املاک فاقد سند اراضی که فاقد سند مالکیت بوده ولی دارای منشا قانونی و اسناد مالکیت کلی است، سنددار می‌شوند.

وی با بیان اینکه قانون تعیین تکلیف اراضی و املاک فاقد سند اخیرا به مرحله اجرا گذاشته شده است، تصریح کرد: صاحبان اراضی شهری و روستایی که فاقد سند مالکیت هستند چنانچه اسناد مالکیت کلی را در اختیار دارند، می‌توانند سند مالکیت را دریافت کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی پیرامون نحوه ارائه درخواست برای صدور سند گفت: متقاضیانی که تمایل دارند اسناد مالکیت را دریافت کنند می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی ثبت اسناد و املاک استان درخواست خود را ثبت کنند تا اقدامات لازم برای صدور اسناد مالکیت آنان از سوی این اداره و از طریق یک قاضی مودی ثبتی و یا نمایندگان راه و شهرسازی (برای اراضی شهری) و جهاد کشاورزی (برای اراضی کشاورزی) صورت پذیرد.

دالوندی ادامه داد: در حال حاضر 3 هزار و 650 دفتر املاک مستقر در ادارات ثبت اسناد، 104 دفتر اسناد رسمی و 56 دفتر ازدواج و طلاق در سطح استان فعالیت دارند.

انتهای پیام/87001/ق/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول