اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

کشاورزی ایران سال آینده سرشماری می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت برنامه‌ریزی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از اجرای سرشماری کشاورزی در تمام نقاط شهری، روستایی و عشایری کشور در سال آینده خبر داد.

کشاورزی ایران سال آینده سرشماری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، پرویز حسابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اجرای سرشماری کشاورزی در تمام نقاط شهری، روستایی و عشایری کشور در سال 1392، مرکز آمار ایران سه استان فارس، گیلان و آذربایجان‌شرقی را برای اجرای سرشماری آزمایشی کشاورزی در سال جاری انتخاب کرده است که این سرشماری آزمایشی از 11 تا 30 آذرماه به مدت 20 روز در این سه استان اجراء خواهد شد.

وی با بیان اینکه حوزه شبستر برای آزمایش این سرشماری از سوی مرکز آمار ایران انتخاب شده است، افزود: انتظار داریم مسئولان مربوطه به ویژه فرمانداران و مدیران جهادکشاورزی، مطلعان و معتمدان محلی و خصوصاً بهره‌برداران بخش کشاورزی در این حوزه همکاری لازم را با ماموران سرشماری کشاورزی که با جلیقه و کارت شناسایی مخصوص به بهره‌بردارن مراجعه می‌کنند، داشته باشند. 

حسابی با بیان اینکه در آینده نزدیک جمع آوری آمار و اطلاعات از طریق فرم‌های کاغذی کنار گذاشته شده و از سیستم‌های سخت افزاری و نرم افزاری مدرن برای جمع آوری آمار استفاده خواهد شد، ادامه داد: سرشماری آزمایشی کشاورزی با استفاده از دستگاه تبلت و بدون استفاده از فرم کاغذی انجام شده و این روش جمع آوری آمار و اطلاعات در این سرشماری مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

وی به دوره‌های آموزشی نیروهای اجرایی این طرح در تهران و استان آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: آموزش مرحله نخست برای کارشناس مسئول اجرای طرح، کارشناس مسئول نقشه و کارشناس فناوری اطلاعات در مرکز آمار ایران صورت گرفته و دوره آموزشی مرحله دوم برای کارشناسان و ماموران آمارگیر از آبان ماه در استان آغاز شده است و تا دهم آذرماه ادامه خواهد داشت.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان با بیان اینکه سرشماری عمومی کشاورزی قبلاً در سال‌های 52، 67، 72 و 82 انجام پذیرفته است، افزود: هم اینک با انجام آزمایشی سرشماری عمومی کشاورزی در استان، اجرای سرشماری برای 1392 در دستور کار مرکز آمار ایران گرفته و با انجام سرشماری‌های عمومی کشاورزی زمینه‌های لازم برای آمارگیری‌های کشاورزی در بخش باغداری، زراعت، دامداری، بخش طیور، بهره‌برداری‌های گل و گیاهان زینتی، کندو و زنبورعسل و ماهی و میگو تحقق می‌یابد.

وی با بیان اینکه علاوه بر سرشماری‌ها و آمارگیری‌های فوق برخی اطلاعات آماری ثبتی کشاورزی از طریق سازمان‌ها و معاونت‌های تابعه وزارت جهادکشاورزی دریافت می‌شود و به صورت سالانه در سالنامه آماری کشور منعکس می‌شود، ادامه داد: تعداد اقلام پرسشنامه بهره‌برداری شامل 819 مورد و تعداد اقلام پرسشنامه آبادی 46 مورد است.

انتهای پیام/60007/ب/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول