اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 2 شیراز:

ظرفیت پارکینگ‌های منطقه 2 شیراز 5 برابر می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه دو شیراز گفت: به زودی ظرفیت پارکینگ‌های این منطقه از شیراز پنج برابر می‌شود.

ظرفیت پارکینگ‌های منطقه 2 شیراز 5 برابر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آرش فرج‌زاده بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در گذشته برای منطقه دو شیراز 660 پارکینگ پیش‌بینی شده بود که با توسعه پنج برابری ظرفیت پارک خودرو به‌زودی این ظرفیت به 3 هزار و 350 خودرو افزایش می‌یابد.

شهردار منطقه دو شیراز با اشاره به پارکینگ‌های در حال احداث در این منطقه ابراز داشت: پارکینگ خیبر در خیابان انوری با مشارکت بخش خصوصی در 10 طبقه با ظرفیت 780 جای پارک در حال احداث است که بخش خصوصی قول داده تا ایام نوروز از چند طبقه آن اسفاده شود.

وی افزود: پارکینگ بیت‌المقدس با 660 واحد پارک و 96 واحد تجاری شش برابر نیاز آن مجتمع تجاری ظرفیت پارک دارد که منطقه خیابان قاآنی را نیز از بحث کمبود پارکینگ نجات می‌دهد.

فرج‌زاده ادامه داد: اسکلت فلزی پارکینگ هلال‌احمر نیز با ظرفیت 730 پارک خودرو انجام شده که در ایام نوروز بخشی از این پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در منطقه دو شیراز شاهد تحول در زمینه احداث پارکینگ هستیم، تصریح کرد: فراهم‌کردن زیرساخت‌ها از جمله احداث پارکینگ ضرورت اجتناب‌ناپذیری به منظور اجرای طرح ترافیک در شیراز بوده که در این راستا شهرداری منطقه دو به طور کامل آماده است.

شهردار منطقه دو شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بالغ بر 92 درصد ساختمان‌های این منطقه غیرمقاوم هستند تصریح کرد: ساختمان‌های میراثی 100 پلاک حریم دارند که این امر باعث شده مالکان اطراف اماکن میراثی نتوانند نسبت به مقاوم‌سازی ساختمان خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: بهتر است حریم اماکن میراثی را حداکثر 20 ملک قرار دهند تا ساکنان این منطقه بتوانند نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند.

فرج‌زاده بیان کرد: انتظار ما از سازمان میراث فرهنگی این است که اجازه بدهد ساکنان املاک حریم میراثی منازل خود را بسازند.

وی در ادامه از اضافه‌شدن یک متر سرانه فضای سبز به سرانه فضای سبز شهرداری منطقه دو خبر داد و افزود: در حال حاضر سرانه فضای سبز منطقه دو شیراز 10.5 متر مربع است.

به گزارش فارس، منطقه دو شهرداری شیراز با مساحت یک‌هزار و 684 هکتار حدود 11 درصد کل محدوده قانونی شهر شیراز را

در بردارد.

این منطقه از مزکز شهر (میدان امام حسین) و خیابان زند آغاز می‌شود و در امتداد محور تشریفاتی شهر (بلوار مدرس) تا منتهی‌ علیه جنوب‌شرقی ادامه می‌یابد.

در حال حاضر جمعیت منطقه دو شهرداری شیراز بالغ بر 260 هزار نفر است.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول