اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی:

افزایش قیمت بلیت‌های خارجی سبب افزایش تورهای داخلی در کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی گفت: افزایش قیمت بلیت‌ها و تورهای خارجی سبب افزایش تورهای داخلی و جذب افراد به سمت ایران‌گردی در کشور می‌شود.

افزایش قیمت بلیت‌های خارجی سبب افزایش تورهای داخلی در کشور می‌شود

سید مسعود منتجبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: در ایام محرم و صفر اکثریت سفرهای داخلی و خارجی در کشور کاهش دارد و مردم کمتر در این ایام سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: در سال جاری با توجه به افزایش نرخ ارز و بلیت در بازار تقاضای سفر در کشور بیشتر از سال گذشته کاهش داشته و همچنین سفرهای مقصدی که مقصد گردشگران به شمار می‌آید نیز کاهش چشمگیری داشته است.

معاون میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی افزود: به طور طبیعی هنگامی که نرخ ارز و کالا در کشور افزایش می‌یابد اصطلاحا بازار در شوک قیمتی قرار می‌گیرد و تا آرام شدن بازار کمی زمان می‌برد تا دوباره تقاضای سفر در مردم به حالت عادی برگردد و برنامه‌های خود را با تغییرات قیمتی موجود هماهنگ کنند.

منتجبی با اشاره به اینکه بعد از ایام محرم و صفر دوباره شاهد رشد سفر در خراسان‌رضوی هستیم عنوان کرد: افزایش نرخ بلیت‌ها و تورهای خارجی به نفع صنعت گردشگری کشور بوده و سبب شده تقاضای سفرهای داخلی در کشور افزایش یابد و مردم به جای مسافرت‌های خارجی به ایران‌گردی و سفرهای داخلی روی آورند.

وی در ادامه تاکید کرد: قبل از افزایش ارز و نرخ بلیت‌های خارجی قیمت تورهای ترکیه و دبی برابر با قیمت تورهای کیش و قشم بوده و همین موضوع سبب می‌شد افراد بیشتر تمایل به سفرهای خارجی پیدا کنند و کمتر کسی به ایران‌گردی و تورهای داخلی توجه داشت.

معاون میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به اینکه افزایش قیمت بلیت‌های خارجی خود به خود فاصله میان تورهای داخلی و خارجی به وجود می‌آورد خاطر نشان کرد: افزایش نرخ بلیت‌های داخلی در دراز مدت نتیجه مطلوبی در صنعت گردشگری ایران می‌گذارد و سبب تغییرات مطلوبی در این عرصه در کشور می‌شود.

منتجبی اظهار کرد: کاهش سفرهای خارجی تنها به سبب افزایش قیمت بلیت‌ها نیست بلکه افزایش نرخ ارز افزایش اقامت در کشورهای خارجی را نیز سبب گشته است و هزینه‌های اقامتی بالا نیز در کاهش تقاضای سفرهای خارجی نقش عمده‌ای را ایفا کرده‌ است.

انتهای پیام/آ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول