اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان‌رضوی:

وضعیت بازار تقاضای سفر تا 2 ماه دیگر متعادل می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان‌رضوی گفت: وضعیت بازار تقاضای سفر در مشهد و خراسان‌رضوی تا 2 ماه دیگر متعادل می‌شود.

وضعیت بازار تقاضای سفر تا 2 ماه دیگر متعادل می‌شود

محمد قانعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، با اشاره به کاهش سفرهای داخلی و خارجی در خراسان‌رضوی اظهار کرد: فرا رسیدن فصل زمستان و ایام محرم و صفر خود به تنهایی تقاضای سفر در کشور را با کاهش مواجه می‌کند و افزایش نرخ ارز در این زمان نیز سبب گسترش این کاهش قیمت در کشور شده است.

رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان‌رضوی افزود: افزایش نرخ ارز و بلیت‌های داخلی و خارجی بسیاری از تورهای مسافرتی را با مشکل مواجه کرده و برنامه‌ریزی‌های بسیاری از آژانس‌های مسافرتی را مختل کرده است.

وی ادامه داد: تورهای زیارتی مشهد که در گذشته برای سه روز اقامت به مبلغ 300 هزار تومان بوده است، در حال حاضر تنها مبلغ بلیت رفت و برگشت آنها را شامل می‌شود و این سبب شده که تقاضای این سفرها به طور عمده‌ای در مشهد کاهش داشته باشد.

قانعی بیان کرد: تقاضای سفر در نیمه دوم آبان ماه و نیمه اول آذر به شدت کاهش دارد و ممکن است تا نیمه دوم دی‌ ماه امسال نیز ادامه یابد، البته در ده روز آخر صفر مشهد با موج عظیمی از زائران امام رضا (ع) مواجه می‌شود و در این دو روز افزایش وسیعی از سفر در مشهد را شاهد هستیم.

رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان‌رضوی عنوان کرد: با توجه به افزایش 3 برابری نرخ ارز قیمت بلیت و تورهای داخلی و خارجی نیز نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و متقاضیان سفرهای خارجی در حال حاضر به سفرهای داخلی و تورهای کیش و شیراز و شهرهای توریستی کشور روی آورده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مشهد مسافران خاص خود را دارد، خاطر نشان کرد: زائران و مسافرانی که به مشهد مسافرت می‌کنند، عمده هدف آنها زیارت است و کمتر به تفریح و مسائل توریستی مشهد توجه می‌کنند.

قانعی با تاکید بر افزایش ورود مسافران خارجی از کشورهای کویت، عراق و عربستان اظهار کرد: افزایش نرخ ارز به نفع مسافران خارجی در ایران بوده و بهای پول آنها و تقاضای سفر آنها به ایران نیز افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان‌رضوی ادامه داد: برآورد توریست در سال جاری برای خراسان‌رضوی یک میلیون و 50 هزار نفر بوده که تا به حال به 800 هزار نفر رسیده است و تا پایان سال این برآورد تکمیل می‌شود.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده وضعیت بازار سفرها و تورهای داخلی و خارجی متعادل شود و به حالت عادی خود برگردد.

قانعی عنوان کرد: در سال گذشته اکثریت تورهای ورودی به مشهد پروازی بوده است اما در سال جاری به سبب افزایش قیمت بلیت و تور این میزان کاهش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول