اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز تاسوعای حسینی صورت گرفت

اطعام 1400 یتیم و مددجوی کمیته امداد در تویسرکان

خبرگزاری فارس: مسئول صندوق خیریه امیرالمؤمنین(ع) گفت: در روز تاسوعای حسینی یک هزار و 400 نفر از ایتام و خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام(ره) تویسرکان توسط صندوق خیریه حضرت امیرالمؤمنین(ع) ایران خودروی تهران اطعام شدند.

اطعام 1400 یتیم و مددجوی کمیته امداد در تویسرکان

مهدی درویش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به اینکه صندوق خیریه امیرالمؤمنین(ع) در سال 83 با هدف یاری رساندن به ایتام و خانواده‌های بی‌سرپرست تأسیس شد، اظهار داشت: این صندوق با همت جمعی از کارمندان و کارگران گروه صنعتی ایران خودرو فعالیت خود را با حمایت از سه فرزند یتیم زیر پوشش کمیته امداد شهرستان تویسرکان آغاز کرد.

وی با تأکید بر اینکه صندوق خیریه امیرالمؤمنین(ع) در پروسه هفت سال از 800 یتیم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان 510 نفر را زیر چتر حمایت همه‌جانبه خود دارد، افزود: که امروز با حمایت همه‌جانبه اعضای صندوق 800 نفر را به صورت غیر رسمی حمایت و در آینده نزدیک این مهم با عنایت پروردگار رسمی خواهد شد.

مسئول صندوق خیریه امیرالمؤمنین(ع) ایران خودرو از خریداری 6 هزار دفتر برای ایتام زیر پوشش امداد تویسرکان خبر داد و افزود: حامیان ایتام در طول سال لوازم‌التحریر و نیازهای تحصیلی دانش‌آموزان زیر چتر حمایتی کمیته امداد را با صرف هزینه مبلغ 50 هزار تا 100 هزار تومان تأمین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این صندوق یک هزار و 300 عضو دارد، متذکر شد: با تلاش و رایزنی‌ پیگیری‌های لازم در مساجد و هیئت‌ها به منظور کاهش فاصله طبقاتی مردم  محروم شهرستان با دیگر اقشار جامعه، 100 نفر خیر تویسرکانی ساکن تهران به حامیان و خیران صندوق پیوستند.

درویش گفت: در روز تاسوعای حسینی توسط صندوق خیریه حضرت امیرالمؤمنین(ع) کارکنان ایران خودروی تهران یک هزار و 400 نفر از مددجویان و ایتام زیر پوشش کمیته امداد در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر امام جمعه تویسرکان اطعام شدند.

وی با بیان اینکه یکی از اعضای صندوق و کارکنان ایران خودرو هر ساله نذر خود را در تهران در بین افراد نیازمند تقسیم می‌کرد، افزود: امسال با پیشنهاد ما و پذیرش مدیر و اهتمام کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان غذا به تعداد یک هزار و 400 نفر از ایتام و خانواده‌های محروم پخته و تقسیم شد.

مسئول صندوق خیریه امیرالمؤمنین (ع) ایران خودرو با اشاره به اینکه این مهم در تهران هشت سال متوالی انجام شده است، تأکید کرد: این خیر همراه با خانواده خود در روز تاسوعا برای نخستین بار نذر خود را با دستان خود به مردم محروم زیر پوشش و حتی افراد غیر مددجوی تویسرکان هدیه کردند.

وی با بیان اینکه گروه صنعتی ایران خودرو به منظور ایجاد نشاط و شادابی جشنی را با حضور گروه فیتیله برای ایتام کمیته امداد تویسرکان در فروردین امسال برگزار کرد، ابراز داشت: مساعدت و حمایت مالی زمینه‌ساز پویایی و ارتقای سطح زندگی اقشار محروم در حوزه‌های فردی و اجتماعی است این کار با هدف تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس بین بچه‌های یتیم انجام شد.

درویش اذعان کرد: خودکفایی افراد بی‌بضاعت جامعه و کاهش ضریب نرخ فقر و ناهنجاری‌های اجتماعی در بین اقشار مختلف اجتماع  نیازمند حمایت و تغییر نگاه همه‌جانبه مسئولان و خیران به مسئله رشد همه‌جانبه زندگی معیشتی را می‌طلبد.

مسئول صندوق خیریه امیرالمؤمنین(ع) ایران خودرو با اشاره به اینکه غنی‌سازی فقر فرهنگی به مثابه مهمترین مؤلفه برای رسیدن به جایگاه تعریف شده لازمه نهادینه‌سازی هم‌یاری به هم‌نوع در پیکره اجتماع است، افزود: گسترش و جاری‌سازی این مهم یکی از نیازهای اصلی برای رشد و پیشرفت شهرستان تویسرکان است.

لازم به ذکر است این خیر صندوق خیریه امیرالمؤمنین(ع) ایران خودرو همراه با خانواده با ابراز خوشحالی وصف‌ناپذیری از عمل خیرخواهانه خود حاضر نشدند اجر خود را با بیان نام خود از بین ببرند. 

انتهای پیام/89010/ع/ژ1001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول