اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه در حمایت از ارتقای جایگاه فلسطین

خبرگزاری فارس: همزمان با نشست امروز مجمع عمومی سازمان ملل برای رأی‌گیری درباره طرح ارتقای جایگاه فلسطین به کشور غیرعضو، فلسطینیان ساکن کرانه باختری و نوار غزه در حمایت از این طرح تظاهرات برگزار کردند.

تظاهرات فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه در حمایت از ارتقای جایگاه فلسطین

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری سما، صدها نفر از مردم فلسطین در میدان المناره در مرکز رام‌الله و میدان‌های اصلی دیگر شهرهای کرانه باختری تظاهرات برگزار کردند.

تظاهرات‌کنندگان پرچم‌های فلسطین و تصاویر «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نیز پلاکاردهایی در حمایت و تائید طرح ارتقای جایگاه فلسطین در دست داشتند.

قرار است همچنین سمینارها و مراسم‌هایی برگزار و طی آن فلسطینیان در صورت تصویب طرح ارتقای جایگاه فلسطین در سازمان ملل این پیروزی سیاسی را جشن بگیرند.

در نوار غزه نیز گروه‌های مختلف فلسطینی با برگزاری تظاهراتی به سمت مقر سازمان ملل حرکت کرده و حمایت خود از طرح فلسطینیان برای دستیابی به کشور غیرعضو را اعلام کردند.

جنبش حماس نیز دو روز پیش اعلام کرد که به شرط حفظ اصول و آرمان فلسطین و عدم آسیب‌رسانی به قضایای وضعیت نهایی فلسطین، با این طرح موافق است.

در این باره «امین مقبول» عضو شورای انقلابی فتح در غزه از گروه‌های فلسطینی خواست تا در مسیر آشتی ملی و وحدت در میان فلسطینیان به منظور مقابله با رژیم اشغالگر اسرائیلی و حمایت از قضیه فلسطین گام بردارند.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طرح ارتقای جایگاه فلسطین در سازمان ملل را به مجمع عمومی برده است و قرار است مجمع عمومی امروز در نشست ویژه‌ای به این طرح رأی بدهد.

در همین راستا عباس در نیویورک با «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و درباره طرح فلسطینیان برای دستیابی به کشور غیرعضو سازمان ملل گفت‌وگو کرد.

عباس همچنین در محل اقامت خود در نیویورک با «ولیام برنز» معاون وزیر خارجه آمریکا دیدار و درباره طرح فلسطینیان با وی بحث و تبادل نظر کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که برنز و «دیوید هیل» فرستاده آمریکا در امور صلح خاورمیانه روز چهارشنبه به نیویورک رفتند تا عباس را به تجدیدنظر در تصمیم خود متقاعد سازند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول