اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نروژ و دانمارک هم به صف حامیان اروپایی فلسطین پیوستند

افزایش شمار حامیان اروپایی طرح ارتقاء جایگاه فلسطین در سازمان ملل

خبرگزاری فارس: پس از فرانسه به عنوان نخستین کشور اروپایی حامی ارتقاء جایگاه فلسطین در سازمان ملل، شمار دیگری از کشورهای اروپایی نیز حمایت خود را از این طرح اعلام کردند.

افزایش شمار حامیان اروپایی طرح ارتقاء جایگاه فلسطین در سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از نشریه فرانسوی «اوئست فرانس»، «اسپن بارت اید» وزیر امور خارجه نروژ امروز در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر در خصوص موضع کشورش در قبال ارتقاء وضعیت فلسطین در سازمان ملل نوشت: «نروژ به ارتقا‌ء وضعیت فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد رأی مثبت خواهد داد و معتقد است که پیش‌نویس قطعنامه‌ای در این خصوص منصفانه و سازنده است.»

این در حالیست که وزیر امور خارجه دانمارک نیز امروز با پیوستن به جمع حامیان فلسطین، از آمادگی کپنهاگ برای دادن رأی مثبت به طرح ارتقاء جایگاه فلسطین در سازمان ملل خبر داد و اعلام کرد: «من از اعلام این مطلب که دانمارک در رأ‌ی‌گیری روز آینده به ارتقا‌ء وضعیت فلسطین رأی مثبت خواهد داد، خوشحال هستم.»

فرانسه اولین کشور اروپایی بود که روز گذشته حمایت خود از طرح ارتقاء وضعیت فلسطین در سازمان ملل را اعلام کرد و پس از آن شمار دیگری از کشورهای اروپایی شامل اسپانیا، دانمارک، سوئیس، اتریش و نروژ نیز حمایت خود را از این طرح اعلام کردند.

هیأت فلسطینی روز دوشنبه گذشته در سازمان ملل با انتشار پیش‌نویس قطعنامه‌ای خواستار ارتقاء وضعیت فلسطین از جایگاه ساده عضو ناظر در سازمان ملل به جایگاهی جدید شدند تا راه را برای پذیرفته شدن فلسطین در دیوان کیفری بین‌الملل باز کند.

تاکنون بسیاری از کشورها از این طرح حمایت کرده‌اند و تنها آمریکا، اسرائیل و کانادا هستند که با آن مخالفت کرده‌اند.

این در حالیست که آلمان نیز تاکنون در این مورد اظهارنظری نکرده و یکی از سخنگویان وزارت خارجه آلمان اعلام کرده که ما نمی‌توانیم در این مورد صحبت کنیم.

آمریکا تهدید کرده است که این طرح را در شورای امنیت وتو می‌کند، اما عملا تصمیم شورای امنیت در این زمینه نقشی ایفا نمی‌کند و طرح می‌تواند در مجمع عمومی نهایی شود.

انتهای پیام/ر.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول