اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تردید اسپانیا در حمایت از طرح ارتقاء جایگاه فلسطین در سازمان ملل

خبرگزاری فارس: علیرغم اعلام حمایت بسیاری از کشورها از طرح ارتقاء وضعیت فلسطین در سازمان ملل، موضع اسپانیا در خصوص حمایت از این طرح همچنان نامشخص است.

تردید اسپانیا در حمایت از طرح ارتقاء جایگاه فلسطین در سازمان ملل

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ماریانو راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا روز گذشته طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه در مادرید در اظهاراتی در خصوص موضع کشورش در قبال ارتقاء وضعیت فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد: «اسپانیا منتظر طرح رسمی قطعنامه ارتقاء  وضعیت فلسطین از جایگاه ناظر به جایگاه کشور غیر عضو در سازمان ملل متحد است تا در خصوص حمایت یا عدم حمایت از این ابتکار تصمیم‌گیری ‌کند.»

وی افزود: «ما منتظر هستیم که قطعنامه رسما ارائه شود. ما همواره تعهد خود در حمایت از راه‌حل تشکیل دو کشور را اعلام کرده‌ایم و هر آنچه در توان داشته باشیم در این راستا انجام خواهیم داد.»

نخست‌وزیر اسپانیا در ادامه خاطرنشان کرد: «ما خواستار راه‌حلی مبتنی بر مذاکره، عادلانه و پایدار هستیم که طی آن دو کشور بتوانند در صلح، امنیت و موفقیت در کنار هم زندگی کنند.»

این در حالیست که اردوغان نیز به نوبه خود ضمن اعلام حمایت آنکارا از پیشنهاد فلسطینی‌ها اظهار داشت: «ما قطعا خواستار تصمیم‌گیری مثبت درباره درخواست فلسطینی‌ها هستیم.»

هیأت فلسطینی روز دوشنبه گذشته در سازمان ملل با انتشار پیش‌نویس قطعنامه‌ای خواستار ارتقاء وضعیت فلسطین از جایگاه ساده عضو ناظر در سازمان ملل به جایگاهی جدید شدند تا راه را برای پذیرفته شدن فلسطین در دیوان کیفری بین‌الملل باز کند.

تاکنون بسیاری از کشورها از این طرح حمایت کرده‌اند و تقریبا تنها آمریکا و اسرائیل هستند که با آن مخالفت کرده‌اند. آمریکا تهدید کرده است که این طرح را در شورای امنیت وتو می‌کند، اما عملا تصمیم شورای امنیت در این زمینه نقشی ایفا نمی‌کند و طرح می‌تواند در مجمع عمومی نهایی شود.

انتهای پیام/ر.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول