اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعلام آمادگی مشروط انگلیس برای حمایت از دولت فلسطین در سازمان ملل

خبرگزاری فارس: انگلیس ابراز آمادگی کرده است در صورتیکه رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین، رژیم صهیونیستی را در دادگاه جرایم جنگی تحت تعقیب قرار ندهد، آمادگی دارد تا از رأی به رسمیت شناختن دولت فلسطینی در سازمان ملل حمایت کند.

اعلام آمادگی مشروط انگلیس برای حمایت از دولت فلسطین در سازمان ملل

به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی «گاردین»، انگلیس اعلام کرد در صورتیکه «محمود عباس» رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین متعهد شود که اسرائیل را به دلیل جرایم جنگی تحت تعقیب قرار ندهد و گفت‌وگوهای سازش را از سر بگیرد، در این شرایط از رأی مهمی که استقلال فلسطینیان در سازمان ملل را به رسمیت می‌شناسد، حمایت می‌کند.

عباس از انگلیس خواسته به دلیل مسئولیت تاریخی در قبال فلسطین، در سازمان ملل از استقلال فلسطین حمایت کند. انگلیس پیشتر با این درخواست مخالفت کرده بود زیرا آمریکا و رژیم صهیونیستی با این مسئله مخالف هستند و انگلیس نگران است که این امر به چشم‌انداز مذاکرات اسرائیل و فلسطین برای سالهای طولانی خدشه وارد آورد.

طرح عباس برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی در سازمان ملل مطرح شده است و دوشنبه شب دولت انگلیس اعلام کرد که در صورتیکه فلسطینیان درخواست خود را تا حدودی اصلاح کند، به آن رأی آری می‌دهد.

قرار است طرح عباس اواخر هفته جاری در نیویورک در مجمع سازمان ملل سازمان ملل مورد بحث قرار گیرد و فلسطین بعنوان یک کشور غیرعضو همان جایگاهی را دارد که واتیکان دارد.

مقامات دولت انگلیس اعلام کردند که از دولت فلسطین می خواهیم که از عضویت در دادگاه جرایم بین‌المللی یا دادگاه بین‌المللی عدالت خودداری کند، زیرا این مسئله به فلسطین اجازه می‌دهد که اتهامات جرایم جنگی یا دیگر جرایم قانونی علیه اسرائیل مطرح کند.

انگلیس همچنین از عباس خواسته است به از سرگیری فوری مذاکرات صلح بدون هرگونه پیش‌شرط برای اسرائیل متعهد باشد.

سومین شرط این است که قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل نیازی ندارد که قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل نیازی به تصویب شورای امنیت سازمان ملل نداشته باشد.

در صورتیکه که درخواست فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب درآید، آمریکا و اسرائیل احتمالاً در صدد انتقام‌جویی برمی‌خیزند، کنگره احتمالاً کمک مالی به تشکیلات خودگران را بلوکه می‌کند و اسرائیل نیز درآمدهای مالیاتی که تحت توافقنامه 1993 اسلو منتقل می‌کند را مسدود خواهد کرد یا به طور کامل از این توافقنامه عقب‌نشینی می‌کند.

فرانسه نیز پیشتر اعلام کرده بود که به پیشنهاد فلسطین رأی مثبت می‌دهد و احتمالا این رأی در مجمع سازمان ملل به تصویب می رسد زیرا 132 عضو سازمان ملل از قبل دولت فلسطین را به رسمیت شناخته بودند و تصمیم آلمان، اسپانیا و انگلیس هنوز معلق است.

«ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه درخصوص این موضوع روز دوشنبه با عباس و «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه، گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول