اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مجمع عمومی امروز به طرح ارتقای جایگاه فلسطین درسازمان ملل رأی می‌دهد

خبرگزاری فارس: مجمع عمومی سازمان ملل متحد امروز به درخواست فلسطینیان برای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشور ناظر و غیر عضو این سازمان رأی می‌دهد.

مجمع عمومی امروز به طرح ارتقای جایگاه فلسطین درسازمان ملل رأی می‌دهد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری سما، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طرح ارتقای جایگاه فلسطین در سازمان ملل را به مجمع عمومی برده است و قرار است مجمع عمومی امروز در نشست ویژه‌ای به این طرح رأی بدهد.

در همین راستا عباس در نیویورک با «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و درباره طرح فلسطینیان برای دستیابی به کشور غیرعضو سازمان ملل گفت‌وگو کرد.

عباس همچنین در محل اقامت خود در نیویورک با «ولیام برنز» معاون وزیر خارجه آمریکا دیدار و درباره طرح فلسطینیان با وی بحث و تبادل نظر کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که برنز و «دیوید هیل» فرستاده آمریکا در امور صلح خاورمیانه روز چهارشنبه به نیویورک رفتند تا عباس را به تجدیدنظر در تصمیم خود متقاعد سازند.

از سوی دیگر «ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که موضع ما روشن است و ما مخالف دستیابی فلسطین به کشور غیرعضو در مجمع عمومی هستیم.

وی بار دیگر هشدارهای آمریکا در خصوص تاثیرات این تصمیم بر طرح حمایت‌های اقتصادی آمریکا از فلسطینیان تاکید کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول