اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرستان بهار

8 مسجد برای اسکان مسافران زمستانی تجهیز شد

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار شهرستان بهار گفت: هشت مسجد و حسینیه در شهرستان بهار با تجهیزات کامل برای اسکان مسافران زمستانی در نظر گرفته شده است.

8 مسجد برای اسکان مسافران زمستانی تجهیز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، علی‌اکبر سلطانی‌راد پیش از ظهر امروز در ستاد مدیریت بحران شهرستان بهار اظهار کرد:  همانطور که می‌دانیم اطلاع‌رسانی از عوامل مؤثر در کاهش اثرات حوادث غیر مترقبه است از این رو ایجاد حساسیت و دادن آگاهی به مردم از اهداف کاهش اثرات بلایای طبیعی است.

وی اضافه کرد: حادثه خبر نمی‌کند و لذا باید با یادگیری نکات امدادی در زمان وقوع حوادث، امدادگر خود و خانواده بود و بر این اساس در راستای افزایش سطح ارتقای آگاهی‌های عمومی در امر سوانح و حوادث کشور، ترویج فرهنگ پیشگیری و کاهش اثرات، آموزش و سازماندهی نیروهای مردمی برای حضور مؤثر و فعالیت در زمان وقوع حادثه اقدام کرد.

معاون فرماندار بهار ادامه داد: آموزش‌های عملی مدیریت سوانح و سایر زمینه های مربوط به امداد و نجات در زمان حادثه، ترویج فرهنگ ایثار و کمک به دیگران در هنگام نیازمندی آنان و ترویج فرهنگ اتحاد، همدلی، فداکاری و ایثار در مواقع بروز حادثه از اهداف کاهش اثرات و بلایای طبیعی است.

وی با بیان به اینکه یکی از مؤثرترین عوامل در پیشگیری و کاهش اثرات و حوادث و سوانح و همچنین نحوه مقابله با مخاطرات، افزایش سطح آگاهی و آموزش عموم افراد جامعه است، گفت: آموزش آحاد افراد جامعه می‌تواند آمادگی مردم را در پیشگیری و مقابله با اثرات حوادث و بلایای طبیعی افزایش داده و از تلفات احتمالی بیشتر نیز جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رسیدن فصل سرما و بارندگی و با توجه به اینکه شهرستان بهار در محور مواصلاتی غرب کشور است بیش از هشت مسجد و حسینیه با تجهیزات برای اسکان مسافران در راه مانده در نظر گرفته شده است.

سلطانی‌راد ادامه داد: همچنین سه واحد نانوایی برای پخت نان در طول شبانه‌روز در زمان بارش برف در نظر گرفته شده و دستگاه‌های عضو ستاد موظفند همکاری لازم را با مدیریت بحران شهرستان انجام دهند و آمادگی لازم را در طول شبانه روز داشته باشند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هشت روستای صعب‌العبور در شهرستان وجود دارد، اداره راه و شهرسازی برای نمک‌پاشی و برف‌روبی آمادگی لازم را داشته باشد و شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی نیز در راستای سوخت زمستانی تدابیر لازم را بیاندیشند.

معاون فرماندار بهار ابراز کرد: همچنین دهیاران موظفند ستاد بحران را در روستاها تشکیل داده تا در زمان بحران به سهولت مشکلات رفع شود و هلال احمر شهرستان نیز ضمن فعال کردن پایگاه‌های امدادی در راستای تجهیزات، اقدامات لازم را به عمل آورد.

انتهای پیام/2499/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول