اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ارشاد نکا خبر داد

برپایی نمایشگاه کتاب محرم در نکا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا از برپایی نمایشگاه کتاب محرم و عاشورا در نکا خبر داد.

برپایی نمایشگاه کتاب محرم در نکا

رسول هادی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نکا افزود: این نمایشگاه با هدف افزایش و ترویج مطالعه کتاب در جامعه و همچنین نهادینه کردن مطالعه سرگذشت انبیاء الهی انجام شد.

وی افزود: در این نمایشگاه 120 عنوان کتاب مختلف دینی، مذهبی، علمی و آموزشی برای عموم به نمایش و فروش گذاشته شده است.

به گفته هادی‌زاده، این نمایشگاه از ابتدای هفته جاری تا بیستم آذر صبح‌ها از ساعت 8 الی 12 ظهر و عصرها از ساعت 15 تا 17 در سالن ارشاد نکا دایر است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا یادآور شد: اقدامات صورت گرفته در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید در سطح شهرستان امیدوارکننده است و در این راستا حرکات و اقدامات خوبی صورت گرفته اما تا مطلوب نهایی فاصله وجود دارد.

وی ادامه داد: توزیع کتب مختلف در بین کتابخانه‌های مساجد روستایی، توزیع کتب در مدارس و مراکز بهداشت و درمان از جمله برنامه‌هایی است که در جهت افزایش مطالعه کتاب در نکا انجام شده است.

هادی‌زاده با بیان اینکه سرانه مطالعه در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر در سطح پایینی است خاطر نشان کرد: باید با ایجاد نمایشگاه کتاب و توزیع کتب مختلف در بین جوانان و نوجوانان سرانه مطالعه در کشور را افزایش دهیم.

وی گفت: تقویت و نهادینه کردن مطالعه در زندگی انسان را از بسیاری ناهنجاری‌های اجتماعی در امان داشته و انسان با فراق خاطر و با بهره‌برداری مناسب از کتب مختلف می‌تواند تصمیمات بهتری برای زندگی خود اتخاذ کند.

هادی‌زاده با اشاره به برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی در طول محرم‌الحرام در نکا یادآور شد: برگزاری تعزیه و آیین‌های نمایشی محرم در نکا از جمله برنامه‌های آیینی محرم این شهرستان است که همه ساله در ایام محرم با سوز و گداز فراوان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این تعزیه‌خوانی‌ها در راستای تبیین معارف اهل‌بیت(ع) و به تصویر کشیدن گوشه‌ای از رشادت‌ها و دلاوری‌های واقعه عاشورا انجام می‌شود.

انتهای پیام/86002/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول