اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب پیام‌های کوتاه ویژه زن و خانواده

کتاب «به رنگ زندگی» منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «به رنگ زندگی» (زیرنویس‌ها و پیام‌های کوتاه ویژه زن و خانواده) به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

کتاب «به رنگ زندگی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کتاب به رنگ زندگی(زیرنویس‌ها و پیام‌های کوتاه ویژه زن و خانواده) از فصل‌های زن و خانواده در کلام وحی و روایات، ازدواج و استحکام خانواده در کلام مقام معظم رهبری، ساده‌زیستی در کلام رهبری، زن و خانواده از چند چشم‌انداز، زیر سقف خانواده، زیبا زندگی کنیم و کتاب‌نامه تشکیل شده است.

در فصل زن و خانواده در کلام وحی و روایات موضوعاتی مانند الگوی خانواده برتر در قرآن و روایت، محبت‌ورزی و تربیت فرزندان در کلام معصومین و احترام به والدین مطرح شده است.

در فصل زن و خانواده از چند چشم‌انداز مباحثی در زمینه خانواده، سنگ بنای جامعه، جایگاه والدین و ارتباط آنها با فرزندان، پیوند خانواده و دین، دعوت به ازدواج ساده و تأمین آرامش در خانواده، پیامدهای زندگی مجردی، اهمیت آموزش در خانواده و راهکارهای موفقیت‌آمیز همسران در برقراری روابط تبیین شده است.

گسترش و تعمیق اخلاق اسلامی در خانواده، تبیین روابط و مناسبات خانوادگی صحیح، صمیمیت و احترام در خانواده، نقش مادران در تربیت دینی فرزندان، به فرزندانمان بیاموزیم، اهمیت تفریحات سالم در خانواده، اهمیت و نقش شادی در خانواده، نقش رسانه‌ها در هویت فرزندان، توجه به سبک زندگی اسلامی ایرانی و نقد سبک زندگی غربی از دیگر مباحثی بوده که در فصل زن و خانواده مطرح شده است.

نویسنده معتقد است فضای ایجاد شده از سوی برنامه‌های مختلف به ویژه سریال‌ها و فیلم‌ها، قابلیت زیادی را برای گنجاندن پیام در خود دارند و باید به طور شایسته به آن توجه شود بنابراین پیام‌های کوتاه و زیرنویس‌های تلویزیونی می‌تواند یکی از ظرفیت‌های رسانه در انتقال پیام و افزایش سطح آگاهی مخاطب باشد.

مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما کوشیده است با بهره‌گیری از آموزه‌های اخلاق دینی و با رعایت ایجاز، مجموعه زیرنویس‌های تلویزیونی خانواده را آماده کرده و در اختیار برنامه‌سازان رسانه قرار دهد تا کمک‌کننده رسانه در استفاده از این ظرفیت باشد.

کتاب به رنگ زندگی(زیرنویس‌ها و پیام‌های کوتاه ویژه زن و خانواده) توسط مریم سقلاطونی تألیف شده و به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما با شمارگان هزار و 200 نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/78003 /و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول