اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی

طرح انتقال آب به شهرک صنعتی مهریز بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: طرح انتقال آب به شهرک صنعتی مهریز با حضور مسئولان استانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

طرح انتقال آب به شهرک صنعتی مهریز بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، این طرح با هزینه 6.5 میلیارد ریال با طول مسیر هشت کیلومتر و قطر لوله‌های 200 تا 250 میلی‌متر طی مدت 4.5 ماه با هدف تأمین آب مورد نیاز شهرک صنعتی مهریز افتتاح شد.

نماینده مردم شهرستان‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی در مراسم بهره‌برداری از این خط انتقال آب با بیان اینکه رویش و خیزش بدون آب امکان‌پذیر نیست، اظهار داشت: آبرسانی به شهرک صنعتی مهریز یکی از خواسته‌های مهم مردم شهرستان مهریز بود که اکنون به مرحله بهره‌برداری رسید و در امر تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام دخیل‌عباس زارع‌زاده افزود: از پتانسیل آب موجود در کشور باید استفاده بهینه کرد و از خروج آب رودخانه‌ها به دریا جلوگیری کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی از مدیران صنعت خواست از نیروهای کار بومی استفاده کنند تا از مهاجرت افراد به مراکز شهرها جلوگیری شود و اشتغال‌زایی برای آنها به وجود آید.

زارع‌زاده عنوان کرد: بین کارفرما و کارگر باید تعامل و مشارکت وجود داشته باشد و کارگر در محیط کار احساس امنیت کند.

معاون امور عمرانی استانداری یزد نیز در این مراسم، ایجاد شهرک‌های صنعتی را از اقدامات مهم دولت دانست و اظهار داشت: با ایجاد شهرک‌های صنعتی، خدمات و زیرساخت‌های شرکت‌های مستقر بهتر انجام می‌شود.

حیدر نوروزی با بیان اینکه کارگروه استان از ایجاد واحدهای صنعتی منفرد جلوگیری می‌کند، از نمایندگان مجلس و مسئولان هم خواست تا در پیگیری این امر مصمم باشند.

وی در مورد پروژه‌های عمرانی عنوان کرد: پروژه‌های عمرانی یا در سطح ملی هستند یا در سطح استانی که تنها 10 درصد از اعتبارات تخصیصی در پروژه‌های استانی و بقیه در پروژه‌های ملی هزینه می‌شود، پروژه‌های ملی به وزارتخانه‌ها تعلق دارد و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید از وزارتخانه‌ها اعتبارات پروژه‌های ملی در استان را پیگیری و مطالبه کنند و از این لحاظ پروژه‌های ملی برای استان حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد نیز در این مراسم، ضروری‌ترین زیرساخت برای شهرستان مهریز را انجام ژئوفیزیک دانست و افزود: ایجاد شهرک‌سازی هزینه بالا ولی صرفه اقتصادی را به همراه دارد.

سید مسعود عظیمی ادامه داد: تخصیص آب به هزار هکتار شهرک صنعتی این شهرستان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که سرمایه‌گذاری در این بخش را به تولید منجر کند و بنگاه‌های کوچک و متوسط توسعه پیدا کند.

وی همچنین از مسئولان خواست تا از پراکندگی صنعتی جلوگیری کنند.

حسین غفوری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد در این مراسم، سیمای طرح انتقال آب به شهرک صنعتی مهریز را تشریح کرد.

انتهای پیام/ 2464/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول