اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کنگره ملی شهیده ناهید فاتحی‌کرجو ـ 2

ماموستا راستی: شهیده فاتحی‌کرجو الگوی ایثار و مقاوت زنان ایرانی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت سنندج شهیده ناهید فاتحی‌کرجو را الگوی کامل ایثار و از خودگذشتگی زنان ایرانی عنوان کرد.

ماموستا راستی: شهیده فاتحی‌کرجو الگوی ایثار و مقاوت زنان ایرانی است

ماموستا امین راستی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج به ویژگی‌های بارز این شهیده گرانقدر اشاره کرد و اظهار داشت: ایثار و از خودگذشتگی، وفاداری، ایمان و توحید از مهم‌ترین درس‌هایی است که باید از این شهیده بزرگوار یاد گرفت.

به گفته وی، ولایت‌مداری و دفاع از ارزش‌های انقلاب مهم‌ترین هدف شهیده فاتحی‌کرجو بود و در این راه نیز بدترین و سخت‌ترین شکنجه‌ها را به جان خرید و جانش را فدا کرد.

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه استان کردستان در ایام جنگ تحمیلی و حتی قبل از آن نمونه‌های بی‌نظیری همچون شهیده فاتحی‌کرجو را به خود دیده است، تصریح کرد: الگوگیری از این شهدا و حرکت در مسیر و اهداف آنان باید به عنوان یک فرهنگ عامه در جامعه ترویج پیدا کند.

به گفته ماموستا راستی، استان کردستان بیش از 540 شهیده گرانقدر را تقدیم انقلاب کرده که متاسفانه در راستای شناساندن آنها به جامعه اقدامات خوبی صورت نگرفته است.

وی افزود: بیش از 10 درصد از کل شهیده‌های کشور مربوط به استان کردستان است که در راستای شناساندن و معرفی بیش از پیش آنان به جامعه باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

امام جمعه موقت سنندج افزود: برگزاری یادواره شهدا، تولید فیلم و چاپ کتاب‌های مختلف از زندگی‌ این شهدا می‌تواند گام ارزشمندی در راستای معرفی آنان به مردم استان و کشور باشد.

وی در پایان برگزاری کنگره ملی شهیده فاتحی‌کرجو را فرصتی ارزشمند برای معرفی این شهیده گرانقدر دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری و تعامل همه مسئولین و مردم شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر این کنگره و معرفی بیش از پیش این شهیده و دیگر شهیده‌های زن استان باشیم.

انتهای پیام/79002/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول