اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

استان مرکزی مهیای میزبانی از ضریح مطهر امام حسین(ع) است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: استان مرکزی آماده استقبال بی‌نظیر و باشکوه از ضریح مطهر امام حسین(ع) در مسیر انتقال به کربلای معلی است.

استان مرکزی مهیای میزبانی از ضریح مطهر امام حسین(ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام عباس هاشمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میزبانی دو روزه استان از کاروان سفینه‌‌النجات با موج بزرگ احساسات و تفکر معنوی و عاشورایی همراه خواهد بود، اظهار داشت: ضریح مطهر امام حسین(ع) صبح روز پنج شنبه پس از انتقال از مرقد مطهر امام راحل، وارد شهرستان ساوه خواهد شد و با استقبال مردم مومن و ولایت‌مدار این شهر در جوار آستان مقدس امامزاده اسحاق استقرار خواهد یافت.

وی افزود: مراسم استقبال از ضریح مطهر امام حسین(ع) در اراک با حضور اقشار مردمی و عاشقان و ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(س) راس ساعت 8.30 صبح روز جمعه در محل میدان سرداران اراک برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای همیشه تاریخ به عنوان اسوه ایثار، جهاد، شهادت و الگوی رشادت و جوانمردی و ایستادگی در برابر ظلم مطرح خواهد بود، افزود: ساماندهی حضور هیئت‌های مذهبی در مراسم استقبال، استفاده موثر و با ابعاد بین‌المللی از امکانات رسانه‌ای، فراهم آوردن شرایط مناسب و معنوی برای حضور گسترده مردمی و پیش‌بینی اسکان زائران غیر بومی از دیگر تمهیدات این مراسم است. 

وی تاکید کرد: دریافت هرگونه وجوهات و نذورات در آیین استقبال و بدرقه ضریح مطهر امام حسین(ع) ممنوع بوده و علاقمندان می‌توانند وجوهات خود را به شماره حساب‌های اعلامی از سوی ستاد عتبات عالیات واریز کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان افزود: انتقال ضریح مطهر فرصت مغتنمی است تا همراه با کاروان کربلا ، شور و شعور عاشورایى در کشور ما احیاء شود و ارادت علاقه‏مندان به سرور و سالار شهیدان فزونی یابد و روح انسان‏ها از زندان نفس، رهانیده شود .

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه میزبانی از ضریح مطهر امام حسین(ع) همزمان با دهه دوم محرم افتخار و توفیقی الهی است که نصیب مردم و مسئولان این خطه شده است، گفت: مکتب امام حسین(ع) مکتب کرامت، اقتدار، صلابت و عظمت است و با وحدت و همدلی موجود در استان مرکزی بستر استقبال بی نظیر از ضریح مطهر مهیاست.

وی خاطر نشان کرد: در شهرستان اراک مراسم ویژه‌ای نیز در جوار ضریح مطهر امام حسین(ع) از ساعت 20 روز جمعه همراه با سخنرانی آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و عزاداری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/87001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول