اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:

ناجی آبادان شهیدی مظلوم از چهارمحال و بختیاری است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اهمیت کار شهید سورانی یان‌چشمه‌ای به حدی زیاد و حساس بوده که ناجی آبادان نام گرفته و اگر وی نبود آبادان در همان ابتدای جنگ تحمیلی سقوط می‌کرد.

ناجی آبادان شهیدی مظلوم از چهارمحال و بختیاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، یزدان جلالی بعد از ظهر امروز در نشست کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این استان اظهار داشت: ما هرچه داریم از خون پاک شهدا است و باید همواره یاد و خاطره آن‌ها را گرامی بداریم.

وی افزود: امروزه ما آزادی و سربلندی ایران اسلامی را مدیون خون پاک شهدا هستیم و باید با تمام توان ادامه دهنده راه آن‌ها باشیم.

جلالی تاکید کرد: برای شناساندن بیشتر شهید دریاقلی سورانی یان‎چشمه‌ای به عنوان دلاور مردی از این استان، بایستی برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

 معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری به وجود 800 آموزگار در مقطع ابتدایی مدارس چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: این آموزگاران کار آموزش و تربیت حداقل 18 هزار دانش‌آموز را بر عهده داشته که توجیه آنان منجر به آشنایی دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها با این شهید بزرگوار می‌شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی چهارمحال و بختیاری شهید دریاقلی سورانی یان‎چشمه‌ای را شهیدی مظلوم از شهدای این استان دانست و افزود: اهمیت کار این شهید به حدی زیاد و حساس بود که ناجی آبادان نام گرفته و اگر وی نبود، آبادان در همان ابتدای جنگ تحمیلی سقوط می‌کرد.

جلالی تصریح کرد: در همین رابطه صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری بایستی فیلم شب حادثه مربوط به اقدام مهم این شهید را برای مردم پخش کند.

به گزارش فارس، دریاقلی سورانی متولد روستای یانچشمه در چهارمحال و بختیاری است که در جریان جنگ تحمیلی، در 20 کیلومتری آبادان متوجه تحرکات شبانه عراقی‌ها برای حمله غافلگیر کننده به این شهر شد و به سرعت با دوچرخه خود را به آبادان رسانده و با فریاد، مردم را از ماجرا آگاه ساخت. مردم نیز با شنیدن فریادهای التماس‎گونه او از خانه‌ها بیرون آمدند و با هر چه در دست داشتند، از چوب و چاقو و بیل و کلنگ به سمت منطقه ذوالفقاری حرکت کردند.

داستان «دریاقلی سورانی» پس از سال‌ها تاخیر از سال جدید تحصیلی وارد کتاب‌های درسی پایه ششم ابتدایی شد. داستانی که پایه ششمی‌ها در درس چهارده خود آن را می‎خوانند. شخصیتی که اگر چه در دهه 60 و بحبوحه جنگ افراد کمی از فداکاری وی اطلاع پیدا کردند اما با گذر زمان داستان فداکاری او زبان به زبان چرخید و به یکی از اسطوره‌های دفاع مقدس تبدیل شد.

انتهای پیام/68005/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول