اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

جایگاه شهید گنجی در بیداری اسلامی باید تبیین شود

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: جایگاه شهید گنجی و نقش آن در بیداری اسلامی باید به نسل‌ها معرفی شود.

جایگاه شهید گنجی در بیداری اسلامی باید تبیین شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری یادواره شهید صادق گنجی سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان تاکید کرد: من خواهش می‌کنم از تئوری و نظریه‌پردازی و شعار فاصله بگیریم و با منطق و برنامه‌ریزی اهداف شهدا را پیاده کنیم.

وی بر تشکیل ستاد شهید گنجی تاکید کرد و افزود: برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن یادواره شهید گنجی باید ستادی به ریاست استاندار و کمیته‌ای نیز برای این منظور مشخص شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه لازم است تمام تبلیغات و پیگیری برگزاری یادواره به نام چند مجموعه باشد، گفت: با توجه به اینکه این شهید بزرگوار بین‌المللی است، لازم است در برگزاری مراسم آن نگاه ما بین‌المللی باشد.

حسنوند ایجاد بنیاد فرهنگی شهید گنجی را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: با تشکیل این بنیاد که ردیف بودجه به آن تعلق می‌گیرد می‌توان نسبت به چاپ کتاب، ایجاد سایت، نشر بروشور و دیگر فعالیت‌های فرهنگی اقدام کرد.

وی ساخت تندیس شهید صادق گنجی را از دیگر موارد مهم دانست و افزود: ساخت تندیس با هزینه استانداری صورت می‌گیرد که لازم است بنیاد شهید و امور ایثارگران از هم‌اکنون برای ساخت آن اقدام کند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در برگزاری یادواره شهید صادق گنجی از شخصیت‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و فضلا و علما دعوت به عمل خواهد آمد.

حسنوند همچنین بر نامگذاری اماکن، خیابان‌ها و میادین به نام شهید گنجی در استان بوشهر و شهرهای بزرگ کشور تاکید کرد و افزود: شهید صادق گنجی باید در تقویم تاریخ ثبت شود تا نام این شهید جاودانه و ماندگار بماند.

وی ساخت تیزر تلویزیونی و پخش آن در شبکه‌های سراسری را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: سالروز شهادت شهید گنجی باید به عنوان روز شهید فرهنگی معرفی شود تا جایگاه این شهید بیش از پیش مشخص شود.

شهید صادق گنجی در سال 1365 و در سن 24 سالگی مسئولیت خانه فرهنگ و سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی را در کشور پاکستان برعهده داشت.

شهید صادق گنجی 28 آذرماه سال 1369 در مراسم تودیع خود در جلوی درب هتل اینترنشنال لاهور پاکستان بر اثر هجوم وحشیانه ایادی استکبار به شهادت رسید.

انتهای پیام/66006/ب/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول