اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان خبر داد

کاهش 50 درصدی تلفات فوتی داخل شهری زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان از کاهش 50 درصدی تلفات فوتی در تصادفات داخل شهری در استان خبر داد.

کاهش 50 درصدی تلفات فوتی داخل شهری زنجان

مقصود شمس‌آذر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: با اجرای قوانین جدید راهنمایی و رانندگی تخلفات و تصادفات در استان زنجان به نحو مطلوبی کاهش یافته است.

وی از کاهش 50 درصدی تلفات فوتی در تصادفات داخل شهری در استان خبر داد و افزود: کاهش فوتی‌ها به دلیل اجرای مطلوب قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی مردم است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان بیان داشت: از نظر تصادفات نیز میزان مجروحان تصادفات نیز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تخلفات رانندگان با اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی 30 درصد کاهش یافته است، افزود: استقبال مردم از اجرای مطلوب قوانین راهنمایی و رانندگی مطلوب است به گونه‌ای که شاهد کاهش تصادفات و همکاری مطلوب مردم هستیم.

وی علت اکثر حوادث رانندگی را عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه عنوان کرد و گفت: به رانندگان توصیه می‌شود برای حفظ جان خود و سرنشینان خودرو همواره قوانین راهنمائی و رانندگی را رعایت کرده و با سرعت مجاز کنند.

شمس‌‌آذر ادامه داد: در راستای فرهنگ سازی و رعایت قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی باید همه نهادها به ویژه نهادهای فرهنگی، رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد دخیل در امر آموزش به ترویج فرهنگ صحیح رانندگی در جامعه به صورت هدفمند و مداوم بپردازند.

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی استان زنجان با اشاره به اینکه خانواده به عنوان مهم‌ترین و نخستین نهاد تربیتی، تاثیر بسزایی در الگو سازی و رفتار اجتماعی فرزندان دارد، یادآور شد: والدین قانونمند با رعایت قوانین و مقررات و عمل به آداب اجتماعی موجود الگوی مناسبی در عرصه ترافیک برای فرزندان خود هستند.

وی بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه استفاده مطلوب از قوانین راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و بیان داشت: از مردم انتظار می‌رود به نحو مطلوبی قوانین راهنمایی و رانندگی را اجرا کرده و به این قوانین توجه کنند.

شمس‌آذر با بیان اینکه ارائه آموزش‌های لازم به کارکنان در زمینه فرهنگ سازی مقررات راهنمایی و رانندگی و چگونگی مواجه با تخلفات از ‌ای پلیس راهنمایی و رانندگی است، یادآور شد: اجرای برنامه‌های آموزشی از برنامه‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/خ۲۰ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول