اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی ورامین:

آموزش مقابله با بحران ضروری است

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی شهرستان ورامین در مانور زلزله این شهرستان بر ضرورت آموزش همگانی مقابله با بحران تاکید کرد.

آموزش مقابله با بحران ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، عصر امروز و با حضور مسئولان شهرستان ورامین مانور سراسری زلزله و مقابله با بحران در دبیرستان دخترانه فضیلت شاهد ورامین برگزار شد.

در این مانور که با همکاری فرمانداری، آموزش و پرورش، هلال احمر، نیروی انتظامی، شهرداری، سازمان آتش‌نشانی و اورژانس ورامین سازماندهی شده بود دانش آموزان و ادارات ذی‌ربط اقدامات ایمنی لازم در هنگام بروز خطر و بحران را تمرین کردند.

سید رضا طباطبایی، بخشدار مرکزی شهرستان ورامین طی سخنانی در این مراسم بر لزوم آمادگی و فراگیری آموزش‌های لازم برای مقابله با بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی تاکید کرد.

وی گفت: بحران، وضعیتی ناپایدار و نامتعادل و پیشامد و حادثه‌ای ناگهانی است که وضعیتی خطرناک و ناپایدار برای جامعه ایجاد می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: منظور از مدیریت بحران در حقیقت پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع بحران و برخورد، مداخله و سالم‌سازی پس از وقوع بحران است.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران تصمیم‌گیری در شرایط سخت است، اظهار داشت: مقابله با بحران باید به فرهنگ تبدیل شود و برای نیل به این مقصود باید بحث آموزش در این ارتباط جدی گرفته شود و این آموزش‌ها از دوران کودکی و به طرق گوناگون صورت پذیرد.

طباطبایی اجرای مانور را اقدامی در راستای ایجاد آمادگی و انجام آموزش بیان کرد و گفت: البته در کنار آموزش باید امکانات لازم جهت مقابله با بحران‌ها و حوادث توسط دستگاه‌های مختلف مهیا شود.

بخشدار مرکزی شهرستان ورامین در پایان ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران و مجریان این برنامه‌ها خواستار استمرار آموزش و تمرین جهت آمادگی بیشتر با قوت مضاعف شد.

انتهای پیام/2462/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول