اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

برگزاری چهاردهمین مانور زلزله در عباس‌آباد مازندران

خبرگزاری فارس: چهاردهمین مانور زلزله کشور در شهرستان عباس‌آباد برگزار شد.

برگزاری چهاردهمین مانور زلزله در عباس‌آباد مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان تنکابن، چهاردهمین مانور سراسری زلزله کشور به‌طور همزمان در شهرستان عباس‌آباد بعد از ظهر امروز در دبیرستان پروین اعتصامی بخش سلمانشهر برگزار شد.

بخشدار سلمانشهر در حاشیه برگزاری این مانور به خبرگزاری فارس گفت: با توجه به اینکه ایران بر روی کمربند زلزله قرار دارد، آمادگی کامل جامعه در مدیریت اینگونه بحران‌ها الزامی است و دانش‌آموزان هم اجتماعی هستند که در این مواقع اگر در آمادگی و آگاهی از مواجهه با بحران‌های در پیش رو نباشند قطعاً آسیب خواهند دید.

شمسعلی نورمحمدی تصریح کرد: مانورهای سراسری در مدارس برگزار می‌شود و این امر به این منظور است تا دانش‌آموزان تجربیاتشان را به خانواده‌ها منتقل کنند.

نورمحمدی تاکید کرد: اهداف اصلی برگزاری مانور زلزله بر محورهای افزایش آگاهی عمومی و هم‌افزایی در مورد زلزله، بالا بردن سرعت عمل در پیشگیری و امداد، کاهش تلفات و خسارات، ایجاد فرهنگ ایمنی، برانگیختن حس کنجکاوی جامعه و افراد برای ارائه راهکارهای جدید در قبال بحران‌ها و همچنین ایجاد و هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط در مواقع بروز بحران‌هاست.

بخشدار سلمانشهر تصریح کرد: زلزله حادثه‌ای غیرمترقبه است و هیچگاه از پیش وقوع آن قابل پیش‌بینی نیست. برگزاری مانورهای اینچنینی کمک خواهد کرد تا جامعه تمرین چگونگی برخورد با این جریان و واکنش سریع و صحیح در قبال رویدادهای آن را داشته باشند تا سطح خسارات و آسیب‌ها کاهش چشمگیری داشته باشد.

وی افزود: ژاپن کشوری است که همانند ما سالی یک‌بار مانور زلزله برگزار می‌کند ولی در طول سال به دفعات با زلزله‌های بزرگ مواجه است اما با فرهنگ‌سازی توانسته است سطح خسارات و آسیب‌ها را به شکل چشمگیری به حداقل برساند. نورمحمدی گفت: شما دانش‌آموزان سرمایه‌های ملی ما هستید و آینده‌سازان این جامعه امروز به‌طور سراسری 12 میلیون دانش‌آموز در سطح کشور مشوق مدیریت بحران می‌کنند تا در مواقع لزوم و بحرانی با انتقال اطلاعات و آموخته‌ها و تجربیات خود خانواده‌هایشان را هدایت و حمایت کنند پس دانش‌آموزان باید به این نکته واقف باشند که باید آموزش ببینند و به دیگران بیاموزند تا در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه سطح پیشگیری از صدمات ارتقاء یابد.

بخشدار سلمانشهر افزود: ما هم به‌عنوان اعضای ستاد بحران شهرستان و مسئول کمیته بحران بخش سلمانشهر امروز یک ارزیابی بسیار خوبی از سطح آگاهی‌ها و آمادگی اجتماعی به‌عمل آوردیم تا با این اطلاعات بتوانیم در مواقع بروز بحران واکنش مثبت و صحیحی برای کمک به مردم و مدیریت بحران داشته باشیم.

به گزارش فارس، به صورت سراسری به محوریت ستاد بحران فرمانداری شهرستان عباس‌آباد مانور زلزله سراسری این شهرستان در دبیرستان پروین اعتصامی بخش سلمانشهر با نظارت بخشدار و حضور نیروهای ذیربط عملیات امداد و نجات توسط نیروهای مربوطه شامل تخلیه مدرسه، حمل مصدومان، ایجاد کارگاه امداد و نجات هلال احمر، انتقال مصدومان از ارتفاع، اطفای حریق به‌صورت مجموعه مدیریت بحران در سطح مطلوبی توسط هلال احمر، بهداشت و درمان، آتش‌نشانی، اورژانس 115، دارات گاز، برق، نیروهای انتظامی و غیره برگزار شد.

انتهای پیام/86003/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول