اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل هلال احمر کرمان خبر داد

افزایش 2 برابری پایگاه‌های امدادی در کرمان / کرمان رکوردار وقوع زلزله در ایران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: احداث پایگاه‌های امداد جاده‌ای و سوله‌های امدادی در استان کرمان در دولت‌های نهم و دهم نسبت به دوره‌های مشابه آن در گذشته دو برابر شده است.

افزایش 2 برابری پایگاه‌های امدادی در کرمان / کرمان رکوردار وقوع زلزله در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان کاووس محمودی ظهر امروز در هفتمین گردهمایی علمی و کاربردی مدیران جمعیت هلال احمر در هتل پارس کرمان اظهار داشت: استان کرمان پهناورترین کشور است که بین جنوبی‌ترین و شمالی‌ترین شهرستان آن 800 کیلومتر فاصله وجود دارد.

وی افزود: 12 درصد جاده‌های کشور در استان کرمان هستند که بیشتر آنها صعب‌العبور و دارای حوادث جاده‌ای بسیار تلخی است و همچنین استان کویری کرمان 18 قله مرتفع دارد و سالانه تعداد زیادی در این کوه‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

محمودی بیان کرد: کرمان در وقوع زلزله رتبه نخست کشور را داراست و 18 گسل فعال دارد و در 100 سال گذشته 24 زلزله مخرب بیش از 60 هزار کشته در بر داشته است.

وی ابراز داشت: در این مدت چهار پایگاه امداد جاده‌ای در شمال، جنوب، شرق و غرب استان کرمان در مجموع به مساحت27 هکتار و فضای فیزیکی 25 هزار مترمربع و سوله‌های امدادی در 18 شعبه و پنج دفتر نمایندگی در مجموع با 43 هزار متر مربع مساحت احداث شده است.

محمودی عنوان کرد: نوسازی ناوگان امدادی به صورت 100 درصد، خریداری 248 دستگاه خودروی امدادی و آمبولانس، تدوین طرح آمادگی در سال 87، سامانه فرماندهی حوادث در سال 88، تکمیل نرم‌افزارهای حوادث از سال 88 و تدوین اساسنامه باشگاه امدادگران از جمله فعالیت‌های جمعیت هلال احمر کرمان طی دو سال گذشته است.

وی همچنین راه‌اندازی پایگاه هوایی امداد، تاسیس مرکز علمی کاربردی در سال 89 با 386 نفر دانشجو در دو مقطع کارشناسی و کاردانی، افزایش 64 درصدی مشارکت در انتخابات مجامع و کسب رتبه برتر برای روابط عمومی این جمعیت در استان در سال 90 و 91 را از دیگر فعالیت‌های این نهاد برشمرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: برای اولین بار در کشور طرح توانا در استان کرمان با آموزش 15 هزار نفر از بانوان صورت گرفت.

وی بیان کرد: احداث پایگاه‌های امداد جاده‌ای و سوله‌های امدادی در استان کرمان در دولت‌های نهم و دهم نسبت به دوره‌های مشابه آن در گذشته دو برابر شده است.

انتهای پیام/8001/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول