اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

آمادگی بیشتر دانش‌آموزان در مقابله با زلزله به نمایش گذاشته می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: آمادگی بیشتر دانش‌آموزان در میدان عملیاتی به نمایش گذاشته می‌شود تا در مواقع بحران واکنش مثبتی داشته باشند.

آمادگی بیشتر دانش‌آموزان در مقابله با زلزله به نمایش گذاشته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان عباس حسنی محتشم ظهر امروز در  حاشیه مانور زلزله در دبیرستان فرشچیان همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به لزوم آسیب‌پذیری جمعیت جوان ما در مدارس باید با ارائه آموزش‌های لازم بتوانیم مقدمات لازم را در برابر حوادث غیر مترقبه فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌های متعدد می‌توانیم دانش‌آموزان را با آنچه در متون آموزشی مطالعه می‌کنند در میدان عملیاتی نیز به وضوح آشنا کنیم تا بتوانند در مواقع بحران واکنش مثبتی داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: سالانه جمعیت هلال احمر در راستای آشنایی دانش‌آموزان با برنامه‌های عملیاتی برنامه دارد و بسیاری از دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان در این آموزش‌ها شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مانور زلزله هر سال در 8 آذر ماه در مدارس کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مانورها با هدف آمادگی بیشتر و همچنین آشنایی دانش آموزان و اقشار مختلف مردم در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ برخورد با حوادث برگزار می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان نیز گفت: در این مانور، مدرسه چه قبل و چه در حین حادثه مدیریت خوبی اعمال کرد و هماهنگی‌ها به خوبی صورت گرفت.

علیمردان طالبی افزود: در بخش پناه‌گیری تأکید ما بر این است که دانش‌آموزان و مربیان نقاط امن را مد نظر قرار دهند و در هنگام خروج خونسردی خود را حفظ کنند و به شکل علمی و آن طور که آموزش داده شده است، خارج شوند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان باید دو رکن پناه‌گیری و خروج را به خانواده منتقل کنند چرا که بیشترین آسیبی که جامعه می‌بیند این است که نسبت به چگونگی خروج توجه نمی‌کنند، در صورتی که باید آموزش‌ها را عملیاتی کنند.

انتهای پیام/89003/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول