اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دوازدهم لیگ دسته اول فوتبال

تیم پاس و الوند همدان در دیدارهای 6 امتیازی به میدان می‌روند

خبرگزاری فارس: در هفته دوازدهم لیگ دسته اول فوتبال جام آزادگان پاس و الوند همدان به ترتیب به مصاف راهیان کرمانشاه و ابومسلم مشهد می‌روند که این دیدارها از حساس‌ترین دیدارهای این دو تیم در نیم فصل اول است.

تیم پاس و الوند همدان در دیدارهای 6 امتیازی به میدان می‌روند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، تیم فوتبال پاس همدان هفته گذشته در ناباوری تمام در همدان تن به یک شکست تلخ داد و در برابر مس رفسنجان یک بر صفر بازنده شد.

پاسی‌ها در این بازی تا می‌توانستند موقعیت‌های گل خود را هدر دادند و هر چه زدند به در بسته خورد.

فوتبال بار دیگر ثابت کرد که به بازی زیبا امتیاز نمی‌دهند و تمام زیبایی‌های این ورزش غیر قابل پیش بینی بودن آن است.

در روزی که زیبا بازی می‌کنید و باید ببرید، می‌بازید و در روزی که بدترین بازی خود را انجام می‌دهید می‌بازید.

از یک طرف هم تیم پاس خیلی خوش‌شانس بود که تیم‌های تعقیب‌کننده او در صدر جدول هم نتایج قابل قبولی نگرفتند تا این شکست تلخ، از این تلخ‌تر نشود تا صدر جدول را هم از دست بدهد.

در این هفته پاس میهمان راهیان کرمانشاه است همیشه دیدارهای همدان و کرمانشاه از حساسیت‌های فراوانی برخوردار بوده و در کجای جدول بودن تیم‌ها از حساسیت‌های این بازی کم نکرده است حتی بازی‌های تدارکاتی این دو تیم هم رأی هواداران دوئلی برای همدان و کرمانشاه بوده است.

نکته جالب این بازی این است که تا به حال در هیچ بازی رسمی و تدارکاتی راهیان کرمانشاه موفق نشده است پاس را شکست دهد و همیشه یا بازنده بوده‌اند یا بازی را به تساوی کشیده‌اند.

این بازی را می‌توان دربی غرب کشور نامید این بازی گذشته از این حساسیت‌ها، حساسیت‌های دیگری هم دارد این بار این دو تیم از تیم های بالانشین جدول هستند و برد هر کدام از دو تیم می‌تواند آنها را قهرمان نیم‌فصل اول کند.

این بازی قطعاً یک بازی شش امتیازی برای هر دو تیم خواهد بود و از حساس‌ترین بازی‌های این هفته لیگ دسته اول است.

با نگاهی به عملکرد دو تیم در جدول می‌بینیم که پاس تا به حال تساوی نداشته است اما راهیان کرمانشاه پنج بار برابر حریفان خود متوقف شده است.

پاس در پنج بازی تن به شکست داده است اما راهیان کرمانشاه تنها یک بار شکست خورده است و با کسب هفت برد برای پاس در مقابل پنج برد راهیان کرمانشاه از لحاظ عملکرد خط دفاعی و حمله می‌بینیم که راهیان کرمانشاه با خوردن تنها چهار گل در 11 بازی یکی از قوی‌ترین خط دفاعی‌ها را در گروه الف دارد اما پاسی در آن طرف هشت گل خورده است که می‌تواند برای پاسی‌ها خطرناک باشد.

در خط حمله هم خط حمله پاس زهردارتر بوده است و در 11 بازی 13 گل به ثمر رسانده است در مقابل راهیان کرمانشاه از 11 بازی انجام داده 11 گل را به ثمر رسانده است باید منتظر ماند و دید مصاف این دو تیم چه نتیجه‌ای را رقم میزند.

پاس در این بازی محروم و مصدومی ندارد و با تمام قوا به کرمانشاه رفته است پاس اگر می‌خواهد در صدر جدول بماند و فاصله امتیازاتی خود را با رقیبان خود در جدول حفظ کند نباید دست خالی از کرمانشاه بازگردد.

هم اکنون پاس با انجام 11 بازی شش برد و پنج باخت را در کارنامه خود دارد و نکته جالب این است که پاسی‌ها تا به حال تساوی ندارند و با 21 امتیاز در صدر جدول گروه ب لیگ دسته اول قرار دارند.

راهیان کرمانشاه و استقلال خوزستان هر کدام با 20 امتیاز و بنابر تفاضل گل در رده دوم و سوم  این جدول قرار دارند.

الوند همدان دیگر نماینده دسته اولی استان هفته گذشته موفق شد داماش ایرانیان را در تهران با سه گل شکست دهد و همچنان در کورس قهرمانی بماند و یکی از جدی‌ترین تعقیب‌کننده‌های گسترش فولاد تبریز صدر جدولی باشد.

الوند با وجود اینکه در این فصل به لیگ یک صعود کرده است اما تا به این جای کار موفق شده است نتایج دور از انتظاری را کسب کند و به عنوان یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز لیگ دسته اول شناخته می‌شود.

در این هفته الوند در همدان به مصاف یکی از تیم‌های پرآوازه لیگ دسته اول ابومسلم مشهد می‌رود، ابومسلمی که سالیان سال در لیگ برتر و لیگ دسته اول بازی کرده و این فصل هم با سر و صدای زیادی بسته شد اما نتایج قابل قبولی را نتوانست کسب کند.

این بازی برای الوند و حتی ابومسلم یکی از حساس‌ترین بازی های لیگ دسته اول گروه الف است، الوند اگر می‌خواهد در کورس رقابت‌ها بماند و به بالانشینی خود در جدول ادامه دهد باید برنده این بازی باشد از آن طرف هم قطعاً ابومسلم برای برد قدم به این میدان خواهد گذاشت تا بیشتر از این از کورس قهرمانی این رقابت‌ها عقب نماند و می‌توان پیش‌بینی کرد این بازی، یکی از زیباترین بازی‌ها باشد چون دو تیم به فکر بازی تدافعی نخواهد بود.

در جدول گروه الف لیگ دسته اول گسترش فولاد تبریز با 25 امتیاز صدرنشین است و الوند با 22 امتیاز در رده دوم جدول در تعقیب گسترش فولاد است ابومسلم حریف این هفته الوند هم با 15 امتیاز در رده ششم جدول این گروه قرار دارد.

برنامه و اسامی داوران پاس و الوند همدان در لیگ دسته اول:

*الوند همدان – ابومسلم مشهد

ورزشگاه قدس همدان ساعت 14:15

داور: جمشید دانش مهر کمک ها:  سخاوت سلیمان نژاد و قاسم بهاری

*راهیان کرمانشاه – پاس همدان

ورزشگاه آزادی کرمانشاه ساعت 14:15

داور:محمدرضا اکبریان کمک ها: بابک عباسقلی زاده و محسن سلطانی

انتهای پیام/2499/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول