اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اجتماعی نیروی انتظامی گلستان:

پیروی از عاشورا تضمین‎کننده سلامت و امنیت جامعه است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی نیروی انتظامی گلستان گفت: امروز به ضرس قاطع می‎توان گفت که مکتب عاشورا و شهادت تضمین‎کننده امنیت و سلامت جامعه است.

پیروی از عاشورا تضمین‎کننده سلامت و امنیت جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عسگر ساوری ظهر امروز در جمع بسیجیان شهر گرگان اظهار داشت: همان طوری که راه و رسم شهادت در مکتب امام حسین(ع) پایه‎گذاری و ترویج شده است، پیروی از آن نیز می‎تواند در اعصار و دوره‎های مختلف آثار و پیامدهای مناسبی را برای جامعه به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: عبرت از درس‎های عاشورا و واقعه‎ای که برای اهل بیت در سال 61 هجری روی داد، درسی است که همه ملت‎های آزاده به آن نیازمند هستند و هر جامعه‎ای که دارای مشکلات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است می‎تواند با بهره‎گیری از این فرهنگ خود را از چنگال این مشکلات برهاند.

ساوری خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران برآمده از دل عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است و هر آنچه که امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان موفقیت و قله افتخار کسب می‎کند، مرهون این فرهنگ عاشورایی و خون شهدایی است که با بهره‎گیری از فرهنگ عاشورایی در هشت سال دفاع مقدس از خود به جای گذاشتند.

معاون فرهنگی اجتماعی نیروی انتظامی گلستان گفت: امروز به طور قاطع می‎گویم که پیروی از فرهنگ عاشورا و تأسی به آن تضمین‎کننده امنیت اخلاقی، اجتماعی و سلامت جامعه است و ما از این موضوع به عنوان یک راهکار برای حل مشکلات از آن استفاده می‎کنیم.

بسیج پیرو مکتب عاشوراست

وی با گرامیداشت هفته بسیج خاطرنشان داشت: بسیج سرچشمه زلالی از نیرو، تحرک و نشاط انقلابی است که در لبیک به ندای رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت و با استعانت از فرهنگ عاشورا توانست کشورمان را از گرداب مشکلات سیاسی و اجتماعی نجات دهد.

ساور افزود: امروز بسیج تبدیل به الگویی برای دیگر کشورها شده که می‎خواهند در مقابل زورگویان بایستند و با استفاده از این الگو ساختارهای جامعه خود را شکل می‎دهند.

وی ادامه داد: دشمن بداند که در ایران همه بسیجی‎اند و اگر بخواهد چشم طمعی به کشورمان داشته باشد با انبوهی از بسیجیانی طرف است که در لبیک به ندای رهبرشان از هیچ ابرقدرتی واهمه ندارند.

شیعه شهادت‎طلب است

ساوری با بیان اینکه در شرایط فعلی برای حفظ کرامت شهدا و برگزاری یادواره‎های شهدا ضروری است گفت: امروز هر یادواره محلی است برای تجمع شیعه برای نیل به اهداف خود که همانا پیروزی خون بر شمشیر است.

معاون فرهنگی اجتماعی نیروی انتظامی گلستان اذعان داشت: شیعه از دادن خون واهمه‎ای ندارد چراکه همواره در طول تاریخ برای تحقق اسلام ناب در این راستا پیشتاز بوده است.

وی اضافه کرد: عاشورا و دفاع مقدس هشت ساله ما علیه استکبار جهانی و ترور شهدای جهاد علمی ما نشان داد که ما راه حق هستیم و همواره برای احیا اسلام ناب می‎جنگیم و هدف ما نیز همین بوده و هست و در این راه همواره شهادت‎طلب خواهیم بود.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول