اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته آینده

ضریح مطهر امام حسین (ع) وارد اهواز می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار اهواز گفت: ضریح مطهر حضرت امام حسین (ع) هفته آینده وارد این کلانشهر شده و مورد استقبال پرشور عاشقان آن حضرت قرار خواهد گرفت.

ضریح مطهر امام حسین (ع) وارد اهواز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالعزیز فدعمی ظهر امروز در جلسه هماهنگی ستاد استقبال از ضریح مطهر امام حسین (ع) اظهار داشت: حرکت ضریح مطهر حضرت امام حسین (ع) در قالب کاروان سفینه النجاه ششم آذر ماه از قم آغاز شده و هفته آینده از مسیر ملاثانی وارد اهواز خواهد شد.

وی افزود: مراسم استقبال در مسیر حمل ضریح مطهر به سمت مصلای مهدیه امام خمینی (ره) انجام و این ضریح به منظور عرض ارادت عاشقان حضرت امام حسین (ع) در مصلی مستقر خواهد شد.

فرماندار اهواز خاطرنشان کرد: مردم شهرستان اهواز در دهه اول محرم، روز تاسوعا و عاشورا با حضور در مجالس عزاداری، روضه‌خوانی و دسته‌ها و هیئت‌های مذهبی عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت نشان دادند.

فدعمی ادامه داد: عبور ضریح مطهر امام حسین (ع) از استان خوزستان در دهه دوم محرم فرصت مناسبی است تا امکان حضور در کنار این ضریح مطهر و عرض عشق و ارادت به خاندان اهل بیت و سید الشهدا برای شیعیان مخلص شهرستان اهواز فراهم شود.

وی از اتخاذ تدابیر لازم از سوی ستاد استقبال و بدرقه ضریح مطهر در اهواز خبر داد و گفت: این ستاد برای اطلاع رسانی، حضور باشکوه مردم و برنامه‌های جانبی اقداماتی را انجام داده و برنامه‌های فرهنگی مختلفی نیز در این زمینه پیش بینی شده است.

همچنین حجت الاسلام سعید جعفری سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان نیز در این جلسه ساخت ضریح جدید امام حسین (ع) توسط شیعیان توفیقی بزرگ دانست و گفت: این سعادت و توفیق بعد از 50 سال که از ساخت ضریح قدیمی حرم امام حسین (ع) می‌گذرد، نصیب شیعیان شده است.

وی افزود: بر روی ضریح جدید نام 12 امام و ادعیه خاص امام حسین (ع) بر روی آن حک شده است.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان مدت توقف ضریح در استان را یک هفته اعلام کرد و افزود: این زمان، بیش از حضور ضریح در سایر استان‌های استقبال کننده است.

حجت الاسلام سید محمود موسوی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان نیز با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی و مستندسازی حضور عاشقان حسینی در کنار ضریح مطهر، افزود: این ضریح ششمین ضریحی است که از ابتدا برای حرم مطهر ساخته شده و از نظر طراحی هنری و استحکام بی نظیر است.

براساس این گزارش، ساخت ضریح جدید امام حسین (ع) شش سال پیش با پیشنهاد جمعی از معتمدین استان قم و موافقت عتبه حسینی آغاز شد. طرح ارائه شده از سوی استاد فرشچیان، استاد مسلم مینیاتور ایران مورد تایید قرار گرفت و پس از تغییراتی که عتبه حسینی داشتند، کار ساخت در روز 14 خرداد ماه سال 1387 به طور رسمی آغاز شد. سرانجام پس از مدت‌ها انتظار ساخت ضریح جدید اباعبدالله (ع) در نیمه نخست سال جاری به اتمام رسید و مراسم رونمایی از آن نیز در ششم مهر ماه و با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و مهمانانی از کشورهای عراق، عربستان، کویت، لبنان، پاکستان و هندوستان در مدرسه معصومیه قم برگزار شد.

ضریح جدید امام حسین (ع) هم اکنون در تهران است. ساوه، اراک، بروجرد، خرم‌آباد، دزفول، شوشتر، اهواز، آبادان و خرمشهر از جمله شهرهایی هستند که در روزهای آینده میزبان ضریح عشق خواهند بود و پس از آن با ورود از طریق مرز شلمچه و انتقال به کربلا و نصب بر روی مرقد مطهر امام حسین (ع) این مأموریت سترگ به سرانجام خواهد رسید.

با توجه به اینکه هم اکنون ضریح مطهر سومین امام شیعیان در تهران میهمان و بوسه‌گاه عاشقان آن حضرت است و باید از شهرهای ذکر شده عبور کند، در روزهای آینده زمان دقیق ورود ضریح مطهر امام حسین (ع) به اهواز اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/2247/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول