اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه قم:

قیام زینب(س) عاشورا را زنده نگه داشت

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه قم گفت: نصرت الهی و روشنگری زینب(س) دو عامل مهم زنده نگه داشتن نهضت عاشورا در طول قرن‌ها است.

قیام زینب(س) عاشورا را زنده نگه داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید محمد شفیعی مازندرانی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ زینبیون که با حضور اعضا و سرگروه‌های شجره طیبه صالحین در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به عوامل جاودانگی نهضت عاشورا اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین این عوامل قیام حضرت زینب(س) و روشنگری‌های او بود.

وی ادامه داد: زینب(س) دو خطبه در شام و کوفه ایراد کرد که هر یک از این خطبه‌ها را می‌توان سرآغازی برای تقویت پایه‌های امتداد نهضت عاشورا در طول تاریخ دانست.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه این خطبه‌ها حاوی درس‌های بزرگی برای هر مسلمانی است، ابراز داشت: خطبه کوفه خطاب به مردم بیان شده اما در شام خطاب حضرت زینب(س) به یزید است.

وی گفت: روشنگری‌های حضرت زینب(س) موجب زنده نگه داشتن مکتب امام حسین(ع) و امتداد این مسیر در طول تاریخ شد تا جایی که امروز نیز می‌توان برکات این روشنگری را در عرصه‌های مختلف دید.

شفیعی مازندرانی با اشاره به تلاش دشمنان تشیع برای به فراموشی سپردن عاشورا اظهار کرد: دشمنان در این 14 قرن بارها با روش‌های مختلف با این مکتب مبارزه کردند اما نهضتی که زینب(س) در کوفه و شام به راه انداخت، سبب روشن شدن این مسیر برای حق طلبان در طول تاریخ شد.

وی ابراز کرد: با تمام ترفندهایی که دشمن در تخریب مزار شهدای کربلا و تهدید عزادارن یا ایجاد شبهه در این قرن‌ها انجام داده است، قیام امام حسین(ع) امروز بسیار جدی‌تر و زنده‌تر از قرن‌های گذشته در مناسبات جامعه اسلامی تاثیرگذار است.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم نصرت الهی را یکی دیگر از دلایل زنده بودن قیام عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: خداوند می‌خواست تا این اتفاق، چراغ راه تمام آزادی‌خواهان جهان باشد.

وی با اشاره به صبر حضرت زینب(س) در برخورد با حوادث بیان داشت: او خدا را در بدترین مصیبت‌ها نیز شکر می‌کند چرا که می‌داند قرار گرفتن در مسیر الهی خود یکی از الطاف خداوند است.

انتهای پیام/78006/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول