اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

کمک ایران حماس را در جنگ 8 روزه پیروز کرد

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید گفت: کمک‌های جمهوری اسلامی ایران موجب پیروزی حماس بر اسرائیل در جنگ هشت روزه شد.

کمک ایران حماس را در جنگ 8 روزه پیروز کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مدیران و کارمندان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به شکست اسرائیل در جنگ هشت روزه اظهار کرد: این شکست به خاطر تلاش‌های جمهوری اسلامی در این زمینه بود.

وی ادامه داد: اسرائیل سال‌ها درباره تجهیزات نظامی افسانه‌ای خود برای مردم دنیا داستان‌سرایی می‌کرد اما این جنگ نشان داد که تمام این داستان‌سرایی‌ها، دروغ‌هایی بوده که رسانه‌ها برای ترساندن مسلمانان از اسرائیل بیان می‌کردند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: تمام این پیروزی‌ها به خاطر بصیرت، آگاهی، شجاعت و شهامت ملت ایران بوده که این ویژگی‌ها در اثر تأسی به مکتب عاشورا در این ملت ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ایران امروز در هر موضوعی دست برتر را دارد، گفت: در امور مختلف نظامی، سیاسی، اقتصادی و در سرمایه‌های اجتماعی این کشور امروز سرآمد کشورهای اسلامی و منطقه است.

آیت‌الله نوری همدانی تمام این موفقیت‌ها را به خاطر الگو قرار دادن نهضت عاشورا در بین افراد جامعه دانست و اظهار داشت: کلاس درس کربلا برای هر قشری اعم از زن، مرد، پیر و جوان اسوه‌هایی دارد که راه درست زیستن را به انسان‌ها نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه عزاداری تنها یکی از وظایف ما در قبال نعمت بزرگی مانند مکتب عاشورا است، ادامه داد: باید این مکتب به فرهنگ، اقتصاد، سیاست و تمام سطوح اجتماعی کشور ما رسوخ کند تا حق مطلب را در مورد امام حسین(ع) به جا آورده باشیم.

این مرجع تقلید عنوان کرد: مردم در جریان عاشورا بیشتر به معلول‌ها نگاه می‌کنند در حالی که جهان را علت‌ها می‌سازد و در مواجهه با قیام امام حسین(ع) نیز باید به علت این واقعه توجه کرد که چرا اهل بیت پیامبر با وجود تمام سفارشاتی که در قرآن برای آنها شده بود، این‌طور مورد ستم امت مسلمان آن روز قرار گرفتند.

وی بی‌بصیرتی مردم کوفه را از مهم‌ترین دلایل وقوع حادثه عاشورا دانست و ابراز داشت: مردم کوفه برای امام حسین(ع) دعوت‌نامه فرستاده بودند اما ابن زیاد توانست آنها را با روش‌های گوناگون بفریبد و به جنگ با امام(ع) بفرستد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت بصیرت در خنثی کردن توطئه‌ها گفت: مردم باید آگاه و بصیر باشند چرا که در جامعه همیشه فتنه هست و اگر کسی آگاهی لازم را نداشته باشد، در این فتنه‌ها مغلوب شیاطین خواهد شد.

وی افزود: تغییر و تحریف در دین یکی دیگر از دلایل وقوع حادثه عاشورا بود تا جایی که پس از پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) او از خلافت دور نگه داشته شده و کنار زده شدند که این موضوع ریشه وقوع حادثه عاشورا شد.

انتهای پیام/78006/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول