اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران مازندران خبر داد

استعداد سیل‌زایی در 1600 کیلومتر از رودخانه‌های مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران از استعداد سیل‌زایی 1600 کیلومتر از رودخانه‌های سراسر استان خبر داد.

استعداد سیل‌زایی در 1600 کیلومتر از رودخانه‌های مازندران

هادی خنجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در فریدونکنار گفت: ایده‌پردازی و برنامه‌ریزی اقدامات پیشگیرانه در فرصتی کوتاه امکان‌پذیر نبوده و نیاز به زمانبندی دقیق و مدت‌دار است.

وی با بیان اینکه امکان اجرای اقدامات پیشگیرانه در مدت کوتاه نیست، افزود: مطالعه و اجرای اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار دارد، اما بیش از چند سال طول می‌کشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران از وجود 4 هزار و 200 کیلومتر رودخانه در سراسر استان خبر و ادامه داد: 1600 کیلومتر طول رودخانه‌های مستعد سیل‌زایی در مازندران است.

وی با اشاره به اینکه 190 رودخانه اصلی و فرعی در این لیست قرار دارد، تصریح کرد: نهرهایی نیز در مسیرهای مختلف وجود دارد که فعالیت‌های پیشگیرانه را سخت‌تر کرده است.

خنجری با بیان اینکه به حریم رودخانه‌های مازندران تجاوز بیش از حدی شده است، گفت: در بستر رودخانه‌های استان منازل مسکونی زیادی احداث شده است.

وی بیان داشت: هم‌اکنون باز کردن گره‌های موجود در دستور کار قرار دارد.

خنجری از تعمیر و تعریض رودخانه اصلی فریدونکنار و در کنار سد لاستیکی این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: با کمک استاندار مازندران این فعالیت با اجاره بیل‌های مکانیکی از شرکت‌های خصوصی در زمان آبگرفتگی انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران خواستار مطالعه پیشگیرانه دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از افزایش خسارات بعدی در فصل بارندگی شد.

انتهای پیام/86003/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول