اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهشهر:

688 سیل‌زده بهشهری کمک بلاعوض گرفتند

خبرگزاری فارس: فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بهشهر گفت: تاکنون 688 آسیب دیده در سیل بهشهر کمک بلاعوض گرفتند.

688 سیل‌زده بهشهری کمک بلاعوض گرفتند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بهشهر محمدرضا البرزی صبح امروز در شانزدهمین نشست اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مازندران که به میزبانی بهشهر برگزار شد، اظهار داشت: از مجموع بیش از 2 هزار و 19 خانوار آسیب دیده در سیل بهشهر، تاکنون یک هزار و 49 خانواده مشمول دریافت کمک معیشت هستند که پرونده 714 نفر آنها تکمیل شد.

وی افزود: از این تعداد، 688 نفر، مبلغ 344 میلیون تومان یعنی هر خانواده 500 هزار تومان کمک بلاعوض معیشتی دریافت کردند.

فرماندار بهشهر گفت: از سوی صندوق مهر امام رضا (ع) هم تاکنون 510 پرونده تکمیل شد، 353 فقره پرونده در دست اقدام است که از این تعداد، 92 مورد پرداختی به ارزش 292 میلیون تومان انجام شد.

نماینده دولت در بهشهر ضمن تقدیر از زحمات مدیر عامل صندوق مهر امام رضا(ع) در استان و مسئول مربوطه در شهرستان اظهار داشت: فاصله بین 92 تا 353 پرونده بسیار زیاد است و تقاضا داریم در ارائه تسهیلات به سیل‌زدگان بیشتر کمک شود.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بهشهر با تقدیر از کمیته امداد و هلال احمر استان و شهرستان در کمک به سیل‌زدگان گفت: در مجموع حدود 27 میلیون تومان از سوی دو سازمان مذکور در قالب کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد که در اختیار استان است.

وی ادامه داد: از شهرستان‌های آمل، نور، ساری، نکا، قائمشهر هم کمک‌های غیر نقدی در قالب کالا اعم از مصالح ساختمانی و لوازم ضروری منزل ارسال شده است که به ترتیب خانواده‌های متوفی، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد سپس سایر آسیب‌دیدگان در اولویت دریافت هستند البته بخشی از آن تحویل داده شد.

البرزی از سرنوشت یک میلیارد تومانی که توسط استانداری مازندران وارد شهرستان شد گفت و اینکه 344 میلیون تومان آن تاکنون بصورت بلاعوض معیشتی به 688 خانوار پرداخت شده و بیش از 600 میلیون تومان دیگر باقی مانده است.

وی پیشنهاد داد؛ مبالغ باقیمانده به پرداخت بلاعوض‌های مربوط به ساخت یا مرمت اماکن مسکونی یا تجاری اختصاص یابد.

فرماندار بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خسارت سیل اخیر به 90 کیلومتر از راه‌های روستایی اظهار داشت: مرمت راه‌های روستایی در بخش‌های مرکزی و کوهستانی بهشهر که در سیل اخیر خسارت دیدند را فراموش نکنیم.

البرزی بیان داشت: کمک‌هایی از شهرستان‌های ساری، بابل، آمل، قائمشهر، نور و نوشهر داشتیم اما از سایر شهرستان‌ها به آن شکل کمک نداشتیم.

وی خواستار مشخص شدن تکلیف 27 میلیون تومان کمک جمع‌آوری شده از سوی مردم و انتقال آن به شهرستان شد.

انتهای پیام/86001/ب/د1000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول