اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار مازندران خبر داد

پاکسازی 95 درصدی بهشهر از گل و لای سیل

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: پس از گذشت 6 هفته از سیل ویرانگر در بهشهر، 95 درصد این شهرستان از وجود گل و لای، چوب و زباله‌ها پاکسازی شد.

پاکسازی 95 درصدی بهشهر از گل و لای سیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، سید عیسی هاشمی صبح امروز در شانزدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مازندران درباره پیگیری وضعیت سیل‌زدگان و ترمیم زیرساخت‌های شهری بهشهر اظهار داشت: در حادثه 22 مهر فقط در این شهرستان سیل نداشتیم؛ در میاندرود و شهرهای مرکزی استان و نکا و گلوگاه هم سیل داشتیم اما در بهشهر نمود بیشتر و عمق بیشتری داشت.

وی افزود: پس از آن، در نوشهر و چالوس هم سیل آمد و آنجا هم خسارت‌هایی را داشتیم.

عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران با اشاره به پاکسازی 95 درصد شهر بهشهر از وجود اشیا و لجن‌هایی که حاصل طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیلاب بود، گفت: اما مردم خسارت دیده را هم باید کمک کنیم و فلسفه برگزاری این جلسات جز کم کردن آلام مردم نیست.

هاشمی با تاکید بر جلوگیری از ساخت و ساز مجدد در حاشیه رودخانه‌ها گفت: افراد خسارت‌دیده و در معرض خطر سیل می‌توانند از واحدهای آماده مسکن مهر استفاده کنند حتی فرمانداری می‌تواند این امکان را در سایر شهرهای استان برایشان فراهم کند البته به این شرط که عرصه و عیان ملک خود را واگذار کنند.

شهردار بهشهر بگوید چرا مانع ساخت‌ها غیر مجاز نشد

معاون عمرانی استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به شهردار بهشهر گفت: همچنان که ایشان می‌پرسند، ما نمی‌دانیم دلیل سیل چه بوده است، آقای شهردار بگوید چند درصد حاشیه رودخانه‌های بهشهر نیاز به آزادسازی دارند و چرا نشد.

وی افزود: برابر گزارش‌های موثقی که داریم این سیل در 100 سال اخیر بی‌سابقه بوده، حالا نمی‌دانم چرا توسط شهردار بهشهر به 50 سال رسیده و نصف شده است.

هاشمی در پایان از مدیرکل راه و شهرسازی و مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران درباره دریافت یا دریافت نشدن و چگونگی هزینه کردن 500 میلیون تومانی که بر اساس مصوبه سیل بهشهر با حضور معاون اول رئیس جمهور در استانداری مازندران، به هر کدام از این دو سازمان تعلق گرفت در جلسه آینده توضیح خواست.

انتهای پیام/86001/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول