اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

100 هکتار زمین برای احداث دانشگاه علم و صنعت اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی با اختصاص 100 هکتار زمین به منظور احداث محل جدید دانشگاه علم و صنعت استان مرکزی موافقت کرد‌ و گفت که زیرساخت‌های لازم برای ایجاد شهر بزرگ دانشگاهی کشور در استان مرکزی فراهم است.

100 هکتار زمین برای احداث دانشگاه علم و صنعت اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد بعد ‌از‌ ظهر امروز در شورای عالی دانشگاه‌های استان مرکزی اظهار داشت: توسعه کیفی دانشگاه‌ها با توجه به جمعیت بالای دانشجویی یکی از نیازهای جدی استان است که اقدامات ارزشمندی در این زمینه در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه تقویت قابلیت‌های علمی و آموزشی و بستر‌سازی برای بهره‌مندی جوانان از امکانات آموزشی و دانشگاهی در داخل کشور سبب جلوگیری از فرار مغزها می‌شود، تصریح کرد: توسعه کیفی و تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز دانشگاه‌ها با توجه به حجم بالای جمعیت دانشجویی استان امری است که باید مورد توجه برنامه‌ریزان و مسئولان ذیربط قرار گیرد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی یکی از استان‌های بزرگ کشور از نظر تعداد دانشجو است، خاطر نشان کرد: 10‌ درصد جمعیت این استان را دانشجویان تشکیل می‌دهند که با توجه به این مهم و فراهم بودن زیرساخت‌ها می‌توان استان مرکزی را یکی از استان‌های بزرگ دانشگاهی کشور برشمرد.

شعبانی‌فرد گفت: در حال حاضر این استان به دلیل قرار گرفتن در مرکز کشور از نظر راه‌های ارتباطی یکی از بهترین استان‌های کشور است که این موقعیت فرصت بسیار خوبی را برای حضور اساتید تهران در دانشگاه‌های مختلف استان ایجاد می‌کند.

وی ابراز داشت: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها در منطقه اقتصادی و صنعتی کاوه و خیرآباد  شرایط مناسبی برای احداث پردیس دانشگاهی در امور بین‌المللی در  این مناطق فراهم است که باید از این ظرفیت‌ها بهره لازم را برد.

استاندار مرکزی تاکید کرد: زیرساخت‌های موجود قابلیت و ظرفیت  لازم را برای ایجاد دانشگاه بین‌المللی در این استان فراهم ساخته است.

انتهای پیام/87001/ق/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول