اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

بسیج یک فرهنگ جاری در جامعه ایران است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تاکید بر عدم نگاه قشری و صنفی به بسیج گفت: بسیج یک فرهنگ جاری در جامعه ایران است.

بسیج یک فرهنگ جاری در جامعه ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی بعدازظهر امروز در جلسه‌ای که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در بیمارستان ولی‌عصر زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه نباید به بسیج به عنوان یک قشر نگریسته شود، اظهار داشت: بسیج هر جا که اسلام، قرآن، انقلاب و قرآن نیاز داشته باشد حضور می‌یابد.

وی برکت حضور بسیج را در همه زمینه‌ها بسیار خوب عنوان کرد و افزود: نگاه قشری به بسیج محدودکننده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه ایران یک کشور عقب نگه داشته شده بوده است، اضافه کرد: مدنیت در ایران ریشه دارد از این رو باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه اسلام موجب بالندگی مردم ایران شده است، ادامه داد: پذیرفتن اسلام ناب بنا به هر دلیلی که محققان ارائه کنند، موجب افتخار است.

آیت‌الله خاتمی دفاع مقدس را از مصداق‌های حضور بسیج در جامعه اعلام کرد و گفت: انعطاف‌پذیری در مدیریت‌ها بسیج را در رسیدن به اهداف خود یاری می‌کند.

وی حضور بسیج را در عرصه‌های مختلف و لبیک گفتن به نیازهای جامعه ‌را از دلایل رشد و بالندگی بسیج اعلام کرد.

* بسیاری از موفقیت‌ها مرهون فرهنگ بسیج است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان به موفقیت‌های کسب شده در کشور اشاره کرد و افزود: اغلب این موفقیت‌ها با اتکا به فرهنگ بسیجی به دست آمده است.

وی با اشاره به نمایشگاه‌های متعدد برگزار شده در کشور اضافه کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها و ارائه همه توانمندی‌ها ضرورت ندارد چراکه همه حاضران در نمایشگاه‌ها برای ارائه دستاورد در آن حضور نمی‌یابند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه هیچ مسئولیتی در این ‌ارتباط‌ ندارد، ادامه داد: در این مورد تنها کاری که از دستش بر می‌آید هشدار دادن است.

وی با اشاره به اینکه مسیرهای پیموده شده برای توسعه کشور کمتر از مسیرهای پیموده نشده است، تاکید کرد: ایران قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار بیشتر از این‌ها را دارد.

امام جمعه زنجان به تاریخ حضور پزشکان در زنجان اشاره کرد و گفت: زمانی این شهر فقط یک پزشک داشت که به مرور زمان تبدیل به بیمارستان شهناز و شفیعیه شد که در حال حاضر کسی به آنها اعتنایی هم نمی‌کند چراکه مراکز پیشرفته‌تر راه‌اندازی شده است.

* نباید به وضعیت موجود راضی شد

وی میانگین دینداری را در استان زنجان بالاتر از استان‌های دیگر عنوان کرد و افزود: نجابت زنجانی‌ها در برخی امور کار دست آنها می‌دهد.

آیت‌الله خاتمی بر لزوم راضی نشدن به وضع موجود در موفقیت‌ها تاکید کرد و افزود: قانع شدن به وضع موجود به معنی در جا زدن است.

وی بر لزوم انعطاف‌پذیری در برخورد با مردم تاکید و اضافه کرد: مردم معصوم نیستند و باید در برخورد با آنها همه جوانب را رعایت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان پوشاندن عیوب مردم را از تاکیدات علی(ع) به مالک‌اشتر اعلام کرد و گفت: هنر حذف از هنر‌های بد است که اغلب با آن آشنا هستیم.

وی رعایت چهار تا پنج اصل را در پذیرفتن افراد از ضروریات عنوان کرد و افزود: با کنار گذاشتن کوتاه‌بینی و تنگ‌نظری می‌توان دایره پذیرش بسیج را گسترش داد.

آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: مدیران به ویژه بسیجی‌ها باید از غرور، مطلق‌نگری و به دیده تحقیر نگریستن به دیگران پرهیز کنند.

وی آمر به معروف بودن را از خصلت‌های بسیجی‌ها دانست و ادامه داد: همه در روز قیامت در این مورد پاسخگو خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان بر اجتناب آمران به معروف و ناهیان منکر از برخورد با افراد تصریح کرد: برخورد از وظایف نیروی انتظامی است.

انتهای پیام/ 73004/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول