اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر

طرح بزرگ آبرسانی اردل بهره‌برداری می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری گفت: طرح بزرگ آبرسانی این شهرستان امسال همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

طرح بزرگ آبرسانی اردل بهره‌برداری می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، قدرت‌الله بیگلری بعدازظهر امروز در بازدید از مراحل اجرایی این طرح، گفت: این طرح تاکنون 90 درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه اتمام این طرح نیازمند 10 میلیارد ریال اعتبار است، گفت: به‌منظور اجرای این طرح تاکنون 35 میلیارد ریال هزینه شده است.

بیگلری با اشاره به مجموعه اقدامات صورت گرفته در این راستا، گفت: ساخت ایستگاه‌های پمپاژ آب، احداث جاده منتهی به چشمه و دیوار بتنی برای حفاظت از خط و تاسیسات در مقابل سیلاب‌ها و ساخت مخازن آبگیر در محل چشمه از مجموعه این اقدامات محسوب می‎شود.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌های آبرسانی در این شهرستان، گفت: در شهر ناغان و شهرهای همجوار چاه‌های آب خشک دچار افت شدید شده و ما برای تامین آب شرب مردم منطقه به دنبال استفاده از منابع سطحی آب بودیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام هم و غم مدیران ما در شرکت‌های آبفا خدمت خالصانه به مردم و کسب رضایت آنان است و بسیار خوشحالیم که امروز مردم شهر ناغان تا افق درازمدت از آب گوارای این طرح بهره‌مند می‌شوند.

بیگلری بر ضرورت صرفه‎جویی در مصرف آب تأکید کرد و گفت: استفاده درست از وسایلی مانند ماشین لباسشویی، آبیاری باغچه در ساعات خنک یا هنگام شب، برای به حداقل رساندن تبخیر آب و استفاده از سطل به جای شیلنگ برای شستن خودرو از دیگر روش‌های ساده برای جلوگیری از هدر رفتن آب به شمار می‌آید.

این مسئول اذعان داشت: توجه به همین نکات به ظاهر پیش پا افتاده و ساده، نقش موثری در کنترل استفاده از آب دارد، آبی که هم اکنون در بعد کلان از منظر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

انتهای پیام/68001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول