اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/ گزارش خبری/

فاضلاب نایسر سنندج معضلی که گریبانگیر مردم شده است

خبرگزاری فارس: مشکل فاضلاب شهرک حاشیه شهر نایسر مدتهاست که مردم این ناحیه را آزار می‌دهد به طوری که در حال حاضر به معضلی غیرقابل کنترل و لاینحل تبدیل شده است.

فاضلاب نایسر سنندج معضلی که گریبانگیر مردم شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در ابتدای ورود به این شهرک فاضلاب روان بر جاده ناهموار و عجیب این شهرک هویدا و مشخص بوده که با رویش نیزار در اطراف جاده نایسر منظره بسیار زشتی ساخته است.

بوی تعفن حاصل از این فاضلاب روان بر جاده، مشام هر تازه واردی را می‌آزارد و بیاختیار برای خانه‌های اطراف این چشم‌انداز کریه و زشت، احساس نگرانی به آدم دست می‌دهد.

مشکلاب فاضلاب این شهرک پرجمعیت که در حد جمعیت یک شهر بوده محدود به جاده و کوچه‌ها نشده و اکنون فاضلاب خانه‌ها، عدهای را به ترک منزل واداشته است.

زهرا. س زنی خان‌هدار که در شهرک نایسر زندگی می‌کند با اظهار نگرانی می‌گوید: یک هفته است به خاطر ورود فاضلاب به داخل حمام و آشپزخانه منزل را ترک کرده و به صورت مهمان به منزل پدرم و پدر شوهرم می‌رویم و سربار آنها شده‌ایم.

وی ادامه می‌دهد: من سه بچه دارم و برای کودکانم واقعاً نگرانم و نمیدانم این وضع تا کی ادامه خواهد داشت.

علی . ط مردی کاسب‌کار ساکن در این مسیر گفت: چند سال است در نایسر ساکن هستم و هر بار با اهالی محل به صورت مشارکتی برای فاضلاب خیابان خود هزینه می‌کنیم اما فقط برای مدت کوتاهی افاقه کرده و باز هم روز از نو روزی از نو و مشکل همچنان به قوت خود باقیست.

محمد . و، 25 ساله و حسابدار می‌گوید: بارها به سازمان آب و فاضلاب مراجعه کردیم و با وجود درخواست‌های متعدد جوابی دریافت نکرده‌ایم یا می‌گویند بودجه نداریم یا در دستور کار قرار ندارد.

وی اظهار می‌دارد: بارها با اهالی محل به بخش‌های مختلف مراجعه کردیم که فقط جواب‌های سربالا تحویلمان می‌دهند و ادامه این روند، زندگی را برای مردم مختل کرده و وقتی فیش‌های آب برای مردم محل میا‌ید هزینه دفع آب و فاضلاب که از مردم می‌گیرند بسیار تأمل برانگیز است.

شریفه . خ هم در این باره گفت: ما در حال حاضر طبقه همکف خانه خود را خالی کرده‌ایم و وضع به گونه‌ایست که فاضلاب در کف خانه هم در جریان است و بوی تعفن آن زندگی را بر ما حرام کرده است.

با این اوصاف این سوال پیش می‌آید که چرا مسئولین استان برای این مشکل اقدامی نمی‌کنند، مشکل فاضلاب شهرک نایسر آیا موجب بیماری برای ساکنین آن نخواهد شد؟ چرا مراجعه مکرر مردم نتیجه‌ای در برندارد؟

انتهای پیام/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول